مدیر جهاد کشاورزی شاهین‌دژ گفت: این شهرستان قطب تولید سیر در آذربایجان غربی است.

مدیر جهاد کشاورزی شاهین‌دژ در گفتگو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛‌ از پیش بینی برداشت ۲۰۰۰ تن سیر از اراضی این شهرستان خبرداد.
خدایی گفت: ۱۰۰ هکتار از اراضی شهرستان شاهین‌دژ زیر کشت سیر رفته و این شهرستان رتبه اول برداشت سیر را در استان دارد که این امر شهرستان شاهین‌دژ را به مهمترین قطب تولید سیر در استان تبدیل کرده است.
خدایی با اشاره به آب و هوای مناسب  این شهرستان و کیفیت مطلوب سیر تولیدی در آن گفت: ارقام سیر کشت شده در شاهین دژ سیر صورتی و قرمز است.
وی با اشاره به اینکه سیر تولیدی علاوه بر مصرف خود این شهرستان به سایر شهر‌ها و استان‌های کشور نیز صادر می‌شود اظهارکرد: اردبیل، آذربایجان شرقی، زنجان، قزوین، مرکزی و البرز از مقاصد صادراتی سیر تولیدی شهرستان شاهین‌دژ است.
خدایی با بیان اینکه سیر در اراضی حاشیه رودخانه زرینه رود این شهرستان کشت می‌شود، ادامه داد: به طور متوسط از هر هکتار ۲۰ تن سیر برداشت می‌شود.
وی با اشاره به اینکه کاشت سیر نیاز به اب کمی دارد که می‌تواند جایگزین مناسبی در الگوی کشت شهرستان باشد تصریح کرد: محصول سیر سبب حاصلخیزی خاک شده همچنین از رویش علف‌های هرز نیز جلوگیری می‌کند.
انتهای پیام/ح


کشت سیر در شاهین دژ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.