رئیس فدراسیون کاراته کشورمان گفت: چشم انداز کاراته کسب سهمیه و مدال المپیک ۲۰۲۰ توکیو است و به قهرمانی در لیگ جهانی ترکیه بسنده نمی‌کنیم.

محمدصادق فرجی رئیس فدراسیون کاراته کشورمان در گفتگو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  بیان کرد: لیگ جهانی کاراته وان ترکیه به دلیل تاثیر در کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو از اهمیت خاصی برخوردار بود و تیم ملی کاراته کشورمان هم در این مسابقات با ترکیب کامل حاضر شد و توانست برای نخستین بار در ۵ وزن فینالیست داشته باشد و با کسب ۳ مدال طلا، ۲ نقره و ۷ برنز روی سکوی قهرمانی قرار گیرد.

او ادامه داد: چشم انداز کاراته کسب سهمیه و مدال المپیک ۲۰۲۰ توکیو است و به قهرمانی در لیگ جهانی ترکیه بسنده نمی‌کنیم. این قهرمانی بخشی از ابتدای راه ما است و برای رسیدن به هدف بزرگ مان که حضور مقتدرانه در المپیک ۲۰۲۰ توکیو است تمام تلاش مان را به کار می‌گیریم.

فرجی: چشم انداز کاراته کسب سهمیه و مدال المپیک ۲۰۲۰ توکیو است/پلمپ اتاق‌های بسکتبال غیر اخلاقی بود

قهرمانی در لیگ جهانی استارت خوبی بود

  • رئیس فدراسیون کاراته عنوان کرد: قهرمانی در لیگ جهانی استارت خوبی بود و امیدوارم در رقابت‌های قهرمانی آسیا در اردن و بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ اندونزی هم شاهد موفقیت ملی پوشان کشورمان باشیم. یکی از مهم‌ترین رویداد‌هایی که در پیش داریم مسابقات جهانی اسپانیا است که در کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو موثر است و تلاش می‌کنیم در تمامی رقابت‌ها با نتیجه درخشان ۸ سهمیه المپیک را بدست آوریم.

    او تصریح کرد: از قبل برنامه ریزی برای تمام رقابت‌ها انجام شده است و تمرینات لازم برای افزایش آمادگی جسمانی و سطح فنی ورزشکاران لحاظ شده و مطابق با برنامه ریزی که صورت گرفته تیم ملی پس از برگزاری اردو‌ها در مسابقات شرکت می‌کند.

روحانی در صورتی که به نتیجه قطعی برسد راهی ازبکستان می‌شود

  • رئیس فدراسیون در مورد حضور حسین روحانی به عنوان سرمربی در تیم ملی کاراته ازبکستان بیان کرد: در حاشیه رقابت‌های لیگ جهانی کاراته وان ترکیه مسئولان فدراسیون کاراته ازبکستان با روحانی صحبت کردند و در صورتی که این مربی به نتیجه قطعی برسد از تیم ملی ایران جدا می‌شود و به ازبکستان سفر می‌کند.

هنوز وضعیت انخاب مربی جدید برای تیم ملی قطعی نشده است

  • او در مورد انتخاب مربی جدید در کادر فنی تیم ملی بزرگسالان در صورت جدایی روحانی از تیم گفت: این موضوع مسئله فنی است و باید در صورت قطعی شدن جدایی حسین روحانی جلسه‌ای را با حضور رئیس سازمان تیم‌های ملی، اعضای کادر فنی برگزار کنیم و اگر نیاز به مربی جدید بود با تصمیم کادر فنی نفر جدیدی را به عنوان مربی انتخاب کنیم و هنوز وضعیت انتخاب مربی جدید برای تیم ملی قطعی نشده است.

امیدوارم که وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک از کاراته حمایت کنند

  • رئیس فدراسیون کاراته در مورد حضور سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان وصالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک در اردوی آمادگی تیم ملی گفت: مسئولان ورزشی کشورمان در اردو‌های آمادگی بازی‌های آسیایی جاکارتا حاضر شدند و این موضوع قبل از اعزام تیم ملی به لیگ جهانی کاراته وان بود که تاثیر بسزایی روی روحیه ملی پوشان داشت و امیدوارم که وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک باز هم از کاراته حمایت کنند.

فرجی: چشم انداز کاراته کسب سهمیه و مدال المپیک ۲۰۲۰ توکیو است/پلمپ اتاق‌های بسکتبال غیر اخلاقی بود

پاداش مسابقات ورلد گیمز لهستان در حال بررسی است

  • فرجی در مورد پاداش مسابقات ورلد گیمز لهستان گفت: در سال‌های گذشته برای مدال آوران این مسابقات پاداشی در نظر گرفته می‌شد، اما امسال در مراسم تقدیر از مدال آوران که مدتی پیش برگزار شد متاسفانه به مدال آوران این دوره پاداشی تعلق نگرفت و در حاشیه بازدید وزیر ورزش از اردوی تیم ملی، ورزشکاران در این مورد با او صحبت کردند و همچنین با پیگیری که من از طریق داورزنی و اسبقیان داشتم آن‌ها قول دادند که این موضوع را در جلسه‌ای بررسی  و نتیجه آن را اعلام کنند. امیدوارم زمینه‌ای فراهم شود تا با اهدا پاداش این مسابقات زحمات ملی پوشان جبران شود.

فدراسیون با مشکل سالن تمرین مواجه است

  • او در ادامه در مورد مشکلات فدراسیون کاراته بیان کرد: در حال حاضر بزرگترین مشکل فدراسیون نبود سالن تمرین برای تیم‌های ملی است و همین موضوع باعث می‌شود که ما برای امکانات اولیه و اجاره سالن درگیر هزینه‌های جانبی شویم. خوشبختانه از نظر اعتبارات مالی و بودجه‌ای وزارت مبلغی را برای فدراسیون کاراته در نظر گرفته است و علاوه بر آن با کمک حامیان مالی نیز بحث بودجه را تامین کرده ایم و امیدوارم بتوانیم سالن تمرین اختصاصی برای کاراته پیدا کنیم.

شرکت توسعه و نگهداری از اماکن پاسخی به نامه وزیر نداده است

  • او تصریح کرد: یک سال و نیم پیش سلطانی فر طی نامه‌ای دستور به واگذاری یک سالن ورزشی به فدراسیون کاراته داد و با وجود اینکه مدت زمان زیادی از این مکاتبه می‌گذرد و علی رغم دستور سطانی فر، شرکت توسعه و نگهداری از اماکن ورزشی این نامه را بی پاسخ گذاشته است.

درآمد‌های شرکت توسعه صرف حقوق پرسنل آن می‌شود

  • فرجی افزود: شرکتی که باید بستر توسعه ورزش قهرمانی باشد با سیاست ورزش هم سو نیست و رفتار آن‌ها به یک معضل تبدیل شده است. فلسفه تاسیس این شرکت برای فراهم کردن بستر ورزش قهرمانی بوده است و اکنون با این وضعیت یا باید از طریق مجرای قانونی فضایی برای انحلال این شرکت ایجاد شود و یا برای بهتر شدن شرایط فعلی اعضای هیئت مدیره این شرکت را از چهره‌های ورزشی انتخاب کنند تا اوضاع مناسب‌تر شود و اماکن‌های ورزشی به دست مسئولان فدراسیون و ادارات کل و هیئت‌ها سپرده شود. متاسفانه درآمد‌های این شرکت صرف حقوق پرسنل آن می‌شود و مشکلات فدراسیون ها از  بابت نبود سالن تمرین اختصاصی ادامه دارد.

فرجی: چشم انداز کاراته کسب سهمیه و مدال المپیک ۲۰۲۰ توکیو است/پلمپ اتاق‌های بسکتبال غیر اخلاقی بود

پلمپ اتاق‌های بسکتبال غیر اخلاقی بود

  • فرجی در مورد پلمپ شدن اتاق‌های بسکتبال در مجموعه ورزشی شهید کشوری گفت: این کار غیر اخلاقی است و با سیاست‌های ورزش مغایر است. هفته گذشته با حضور داورزنی و کریمی مدیر عامل شرکت جلسه‌ای را برگزار کردیم تا اتاق‌هایی را که فدراسیون بسکتبال در مجموعه شهید کشوری تخلیه کرده است در اختیار فدراسیون کاراته قرار گیرد، اما متاسفانه با پلمپ شدند این اتاق‌ها مواجه شدیم. مدیر این مجموعه ورزشی بدون هماهنگی در اتاق‌ها را پلمپ کرده است و زیر مجموعه فدراسیون چندین بار این موضوع را پیگیری کرده است، اما فقط با وعده و وعید مواجه شدیم و بعد از گذشت 10 روز همچنان در این اتاق‌ها پلمپ است. امیدوارام مسئولین ورزش به این موضوع بی اخلاقی در ورزش رسیدگی کنند.

کسب سهمیه المپیک توکیو کار دشواری است

  • رئیس فدراسیون کاراته در مورد کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو عنوان کرد: این یک فرآیند تعریف شده است و ورزشکارانی که در رقابت‌های لیگ جهانی کاراته وان ها، مسابقات جهانی اسپانیا و مسابقات قاره ایی موفق به کسب مدال شوند می‌توانند سهمیه المپیک را بدست آورند و کشور میزبان و در نهایت فدراسیون جهانی هم به برخی از کشور‌ها که دارای شرایط مد نظر فدراسیون باشند وایت کارت سهمیه المپیک را می‌دهد و امیدوارم که تیم ملی ایران با حمایت وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک هر هشت سهمیه المپیک را کسب کند که البته این موضوع کار بسیار دشواری است.

پاداش بازی‌های آسیایی جاکارتا انگیزه ورزشکاران را افزایش می‌دهد

  • او در مورد پاداش بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا عنوان کرد: کاراته همیشه در رقابت‌های آسیایی توانسته مدال‌های مختلفی را کسب کند و از رشته‌های پر مدال کاروان ایران بوده است. خوشبختانه سلطانی فر با افزایش مبلغ پاداش مدال آوران بازی‌های آسیایی انگیزه ورزشکاران را بیشتر کرده است و این موضوع می‌تواند باعث افزایش مدال‌های کاروان ایران در بازی های آسیایی 2018 جاکارتا شود.

۸ کاراته کا راهی بازی‌های آسیایی جاکارتا می‌شوند

  • رئیس فدراسیون کاراته در پایان خاطر نشان کرد: سهمیه تعداد نفرات اعزامی تیم‌های ملی کاراته مردان و بانوان ایران به بازی‌های آسیایی مشخص شده و در ٨ سهمیه حضور خواهیم داشت که امیدوارم هر هشت نماینده ما روی سکوی قهرمانی قرار بگیرند و باعث افتخار کشورمان شوند.

بیشتر بخوانید:

دعوت از تیم‌های ملی کاراته ایران برای برگزاری اردو‌های مشترک در ازبکستان

کاکاوند: تیم ملی کاراته می‌تواند در المپیک توکیو مدال آور باشد

روحانی: تیم ملی کاراته در مسیر رشد قرار گرفته است

اباذری: تمام هدفم قهرمانی تیم ملی کاراته در لیگ جهانی ترکیه بود

باقری:تیم ملی کاراته نیاز به کمپ تمرینی با تیم‌های قدرتمند دارد

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار