مدیر موسسه فرهنگی ورزشی و توان‌بخشی ایثار استان اصفهان گفت:حدود هزار و 700 نفر از خدمات این موسسه بهره مند می شوند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،ابراهیم مرتضوی‌نژاد شامگاه سه‌شنبه شب در نشست خبری با خبرنگاران  با اشاره به دهمین سالگرد تأسیس مدیر موسسه فرهنگی ورزشی و توان‌بخشی ایثارگران استان اصفهان، اظهار کرد: بنیاد شهید برای آن که بتواند خدمات موثرتری به جامعه هدف خود ارائه دهد این موسسه را تأسیس کرد و این خدمات در حوزه فرهنگی، هنری، آموزشی، ورزشی، درمانی، توانبخشی، مشاوره‌ای و اسکانی است.

وی با بیان این که این خدمات به عموم مردم جامعه ارائه می‌شود، عنوان کرد: این موسسه در عین وابستگی به بنیاد شهید و امور ایثارگران اما یک شخصیت حقوقی مجزا دارد و در حال حاضر در تمام استان‌های کشور این موسسه فعال است و تلاش کردیم در مدت زمان فعالیت موسسه، در تمام شعب استان‌ها به همراه تمام پرسنل خود یک خدمات‌رسانی مطلوب به جامعه هدف داشته باشیم.

مدیر موسسه فرهنگی ورزشی و توان‌بخشی ایثارگران استان اصفهان با اشاره به تقویت و تجهیز مراکز و موسسات استانی در سال‌های اخیر، بیان کرد: علاوه بر ورزش که در شادابی جامعه بسیار مهم است در خصوص برنامه‌های فوق برنامه خانواده‌ها نیز تلاش برای ساماندهی کرده است.

وی با بیان این که خانواده جانبازان، شهدا و ایثارگران آسیب‌هایی را متحمل شدند که نیاز به ریکاوری دارند، تصریح کرد: بعد از آن که این خانواده‌ها در جلسات ریکاوری شرکت می‌کنند، اعلام می‌کنند که با یک روحیه شاداب‌تر به جمع خانواده خود باز می‌گردند.

مرتضوی‌نژاد با بیان این که امکان ورزشی این موسسه در سطح خوبی به مردم در حال خدمات‌رسانی است، تأکید کرد: در حوزه ورزش‌های توپی، استخر، بدنسازی، ورزش‌های رزمی، زمین چمن طبیعی و پیست دو و میدانی، سالن تیراندازی امکاناتی فراهم شده و در حال خدمات رسانی است.

وی با اشاره به مجموعه‌های اقامتی این موسسه، یادآوری کرد: ظرفیت پذیرش این مجموعه اقامتی حدود 100 نفر است؛ کانون‌های فرهنگی در 4 نقطه شهر و استان اصفهان فعال است که مجموعه‌ای از فعالیت‌های رزمی، قرآنی، درسی و هنری در آن‌ها در حال انجام است.

مدیر موسسه فرهنگی ورزشی و توان‌بخشی ایثارگران استان اصفهان با اشاره به حدود هزار و 700 نفری که از خدمات فرهنگی موسسه استفاده می‌کنند، خاطرنشان کرد: در رشته‌های آبی حدود 4 هزار نفر از خدمات آن بهره‌مند شده‌اند، ایثار باید یک حس خوب و ماندنی به افرادی که از خدمات آن استفاده می‌کنند منتقل کند.

وی ادامه داد: به علت فراوانی جامعه هدف که همان ایثارگران هستند ممکن است بسیاری از آن‌ها نتوانند از امکانات استفاده کنند که یکی از علل آن عدم شناخت آن‌ها و یکی از علل آن کمبود امکانات است، بسیاری از ایثارگران به واسطه فعالیت‌های ورزشی که در موسسه دارند و هیجاناتی که تخلیه می‌کنند زندگی راحت‌تر و با نشاط‌‌ تری دارند، خدمات این موسسه برای ایثارگران، جانبازان و خانواده شهدا رایگان و برای خانواده ایثارگران و جانبازان به صورت نیم بها است.

مرتضوی‌نژاد با بیان این که عنوان توانبخشی حدود 3 سال است که به موسسه اضافه شده است، گفت: این بخش هنوز در اصفهان فعال نشده است و هنوز مراکز فیزیوتراپی و دیالیز در اصفهان فعال نشده است، بیمارستان امیرالمومنین که زیر مجموعه بنیاد شهید و امور ایثارگان اصفهان است در حال ارائه خدمات حرکت درمانی و ... است اما هنوز تحت مجموعه موسسه مرکزی فعال نیست.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.