فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان از کشف ۳۲ تن چوب قاچاق در دو ماه اول امسال در استان خبر داد و گفت : این ۳۲ تن در قالب یک محموله از کشفیات چوب بوده است.

علی اصغر شبانی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،اظهار داشت: بیشترین میزان کشفیات قاچاق چوب در سمیرم است و غالبا هم از دیگر استان های به اصفهان برای تبدیل به ذغال و فروش آورده می شود.

به گفته وی ، در مدت مشابه سال قبل ۲۲ مورد چوب قاچاق کشف شدکه شامل حدود ۳ تن چوب و ذغال بوده است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان اعلام کرد: در سال گذشته حدود ۱۱۳ مورد کشفیات چوب بود و افزون بر ۷۶ تن چوب قاچاق ضبط شد که بیشترین کشفیات چوب پارسال در شهرستان سمیرم و فلاورجان به ثبت رسید.

شبانی با اشاره به اینکه سال گذشته تنها ۳۶ مورد قاچاق چوب را در سمیرم داشتیم که از استان‌هایی مثل چهار محال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد به اصفهان آورده می شد، گفت: چوب بلوط بیشترین کشفیات ما بوده است.

وی با بیان اینکه موارد نادری از قطع درختان و فروش چوب وجود دارد و اصفهان درختان بلوط خیلی کمی دارد ، اظهار داشت: این درختان غالبا در غرب و شهرستان فریدونشهر قرار دارد و در اکثر موارد از استان های دیگر درختان قطع و چوب آن به اصفهان برای فروش آورده می شود.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان با اعلام اینکه در استان ، کمتر موارد قطع درختان و قاچاق چوب آن را شاهد هستیم، گفت: اصفهان بیشتر چوب تاغ دارد و در سمیرم و نجف آباد به سبب تمرکز ذغال فروشی ها شاهد قاچاق و فروش این نوع چوب هستیم.

وی در خصوص مجازات تعیین شده برای قاچاقیان چوب نیز اعلام کرد:  قاچاقچیان چوب در اکثر موارد جریمه مالی و در صورت تکرار به حبس محکوم می شوند.

شبانی با اشاره به اینکه نبود شغل یکی از دلایل قاچاق چوب است، گفت: قطع درختان تر و درختانی که هنوز زنده هستند جرم است و همین مسئله سبب تشدید آلودگی هوا و تخریب محیط زیست می شود.

 

انتهای پیام/م

 

بیشترین میزان کشفیات قاچاق چوب متعلق به سمیرم است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار