رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آران و بیدگل از کشف و ضبط یک تن چوب قاچاق تاغ از یک قاچاقچی سابقه دار خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، رضا شفیعی  اظهار داشت: بامداد پنج شنبه ماموران یگان حفاظت اداره منابع طبیعی آران و بیدگل پس از یک تعقیب و گریز در میدان علم و صنعت شهر آران و بیدگل موفق شدند یک تن چوب قاچاق تاغ را کشف و ضبط کرده و قاچاقچی سابقه دار چوب را نیز دستگیر کنند.

وی با اشاره به آمار بالای قاچاق چوب در آران و بیدگل تصریح داشت: این عملیات پنجمین عملیات یگان حفاظت منابع طبیعی در دو هفته اخیر بوده که در آن پنج تن چوب تاغ ضبط و ۹ قاچاقچی دستگیر شدند.

وی تاکید کرد: در عملیات هفته گذشته یگان حفاظت منابع طبیعی سه نفر از نیروهای یگان به شدت توسط قاچاقچیان مصدوم و راهی بیمارستان شدند.

شفیعی قاچاق چوب و زغال را عامل اصلی تخریب جنگل های دست کاشت در شهرستان آران و بیدگل عنوان کرد و گفت: متخلفان برای رسیدن به سودهای کلان بازار سیاه و پر رونق زغال تاغ نسبت به قطع درختان اقدام می کنند، در حالی که به دلیل اقلیم کویری منطقه نگهداری از این جنگل های دست کاشت بیابانی جهت جلوگیری از هجوم شن های روان اهمیت بسیار زیادی دارد.

شهرستان آران و بیدگل با وسعت ۶۰۵ هزار هکتار، دارای ۱۰۳ هزار هکتار کانون بحران و یکی از مناطق در معرض خطر فرسایش بادی و طوفان های ماسه ای کشور محسوب می شود.

این شهرستان با برخورداری از ۱۲۰ هزار هکتار جنگل های دست کاشت تاغ ۶ درصد از جنگل های دست کاشت کشور را در اختیار دارد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار