رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آران و بیدگل گفت: با نظارت و کنترل شبانه روزی صورت گرفته شده ازسوی این اداره، حدود 70 درصد تخریب عرصه های منابع طبیعی کنترل شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رضا شفیعی  اظهار داشت: این اداره توانسته است با اقدام های گسترده نظارتی و شبانه روزی در سطح عرصه های منابع طبیعی رتبه نخست برخورد با متخلفان در استان را کسب کند.

وی با اشاره به کمبود نیروی قُرُقبان در این شهرستان گفت: استاندارد جهانی برای هر 10 هزار هکتار یک قرقبان در نظر گرفته می شود که این شهرستان با 600 هزار هکتار عرصه، 3 قرقبان دارد که بسیار کمتر از میانگین جهانی است.

وی با اشاره به نهال کاری 100 هکتار از کانون های بحران در شهرستان در سال گذشته تصریح کرد: این اداره در صورت تامین اعتبار آمادگی نهال کاری بیش از یک هزار هکتار کانون های بحران در این شهرستان را دارد.

شفیعی از تشکیل 45 پرونده در زمینه قطع درختان و کشف کوره زغال در سال گذشته خبر داد و افزود: 50 نفر در این زمینه دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند که این نشان از جدیت دولت در جلوگیری از تخریب عرصه های منابع طبیعی را دارد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آران و بیدگل قاچاق چوب و زغال را عامل تخریب جنگل های دست کاشت این شهرستان دانست و گفت: سودجویان برای رسیدن به سودهای کلان و بازار سیاه پر رونق زغال اقدام به قطع درختان و زغال گیری می کنند.

وی تاکید کرد: حفظ و نگهداری جنگل های دست کاشت بیابانی به دلیل کویری بودن و همچنین هجوم شن های روان در این منطقه اهمیت زیادی دارد.

قطع درختان تاغ یکی از مشکلات اصلی آران و بیدگل است، سال گذشته از قاچاقچیان چوب تاغ، حدود 30 تن چوب کشف و توقیف شد.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.