بنابر اعلام اکسپرس، باراک اوباما به منظور تاثیرگذاری در انتخابات سال ۲۰۲۰ آمریکا و شکست ترامپ، با چند مقام دموکرات دیدار‌هایی داشته است.

اوباما چشم به انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا داردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اکسپرس، باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا، به دنبال اثرگذاری در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 این کشور است و به این منظور دست کم با 9 تن از نامزدهای احتمالی حزب دموکرات از جمله برنی سندرز، سناتور ایالت ورمونت، الیزابت وارن، سناتور ایالت ماساچوست، جو بایدن، معاون اسبق خود، دیوال پاتریک، فرمانده سابق ماساچوست، دیدارهای جداگانه‌ای در دفتر خود در واشنگتن و علیه دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور، داشته است.

بنا به گزارش‌ها، این دیدارها در دفتر شخصی اوباما صورت گرفته و رئیس جمهور سابق آمریکا در این دیدارها به گفتگو با هم حزبی‌های خود درباره آینده حزب دموکرات پرداخته است.

منابع خبری به پولیتکو اعلام کردند برنی سندرز که به نفع هیلاری کلینتون، نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال 2016، از رقابت انتخاباتی کنار کشید، بیش از حد تصور برای اوباما و دولت سابق او احترام قائل است. همچنین مشخص شده است سندرز در اواسط ماه مارس خواستار دیدار با اوباما شده است.

از سوی دیگر الیزابت وارن نیز از ژانویه سال 2017 دست کم دو دیدار با اوباما در مناسبت‌های مختلف داشته است. اولین دیدار آن‌ها در بهار سال 2017  و پس از آن که وارن اعلام کرد دریافت 400 هزار دلار از سوی اوباما پس از سخنرانی‌اش در شرکت سرمایه‌گذاری وال استریت، برای او دردسرساز شده است، صورت گرفت. سناتور ایالت ماساچوست همچنین گفتگوی 90 دقیقه‌ای در ماه آوریل با رئیس جمهور پیشین آمریکا داشته است. این گفتگو پس از آنکه او در برنامه شبکه سی ان ان اعلام کرد که در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 شرکت نمی‌کند، صورت گرفت.

دیگر عضو حزب دموکرات که برای انتخابات سال 2020 نامزد خواهد بود دیوال پاتریک، فرماندار سابق ماساچوست، است. پاتریک از دوستان نزدیک اوباما محسوب می‌شود. گفته می‌شود دیوید اکسلراد، استراتژیست اوباما، نیز چندین گفتگو با پاتریک درباره شرکت در انتخابات ریاست جمهوری آتی داشته است و استراتژی‌های احتمالی حزب دموکرات پیش از انتخابات را برای او تشریح کرده است.

بنا به گزارش اکسپرس، پاتریک تاکنون در انتخابات ریاست جمهوری شرکت نداشته است و سال گذشته نیز اعلام کرد: «تلاش من بر این است تا به  بیشتر سودمند بودن بیاندیشم؛ زیرا نگران کشورم هستم و پیش از هر چیزی یک وطن پرست هستم. هنوز برای برنامه‌ریزی انتخاباتی بسیار زود است؛ بنابراین فعلا در این خصوص صبر می‌کنم».

یک منبع آگاه از این دیدارها اعلام کرد: اوباما سخاوتمندانه زمان و توصیه‌های خود را در اختیار آنها قرار داد و برای گفتگو درباره آینده مشتاق بود. متحدان اوباما نیز بر این باورند که پاتریک بهترین گزینه برای تداوم میراث حزب دموکرات است.

یکی از دستیاران ارشد سابق کاخ سفید به پولیتکو اعلام کرد: اگر نظرسنجی درباره 100 نفر از اطرافیان اوباما صورت دهید، تنها جو بایدن و پاتریک برای انتخابات سال 2020 انتخاب خواهند شد.

جو بایدن به عنوان معاون سابق اوباما همچنان ارتباط نزدیکی با او دارد و گفته می‌شود در ماه ژانویه دیدار خصوصی با رئیس جمهور سابق آمریکا داشته است. بنا به اعلام منابع آگاه بایدن منتظر است تا پس از انتخابات میان دوره‌ای کنگره در خصوص شرکت در انتخابات ریاست جمهوری 2020 تصمیم‌گیری نماید، این در حالی است که بسیاری حضور او را در این انتخابات محتمل می‌دانند.

دونالد ترامپ در ماه ژانویه سال 2017 و پیش از آغاز رسمی ریاست جمهوری خود شرکت مجددش در انتخاب سال 2020 را مورد تائید قرار داد. ترامپ اعلام کرد تصمیم دارد با شعار « آمریکا را بزرگ نگهداریم» در انتخابات سال 2020  حضور یابد و در 20 ژانویه 2017 فرم مربوط به کمیته انتخابات فدرال  برای اعلام نامزدی در سال 2020 را به ثبت رساند.

در ماه آوریل سال گذشته کمیته ستاد انتخاباتی ترامپ، در حدود 5.7 میلیون پوند بودجه بیشتر از میزان معمول برای انتخاب مجدد او در سال 2020 اختصاص داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار