معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی گفت: طرح ملی الگوی کشت محصولات کشاورزی تا ۲ ماه آینده در همه استان‌های کشور اجرا می‌شود.

طرح ملی الگوی کشت در کشور اجرا می‌شودبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ عباس کشاورز معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی در بازدید از مزارع گندم و کلزا شهرستان بویین زهرا افزود: الگوی کشت محصولات کشاورزی حدود ۲ سال و نیم است که تهیه شده و نقشه‌های پایه آن معین و در حال حاضر در مراحل نهایی ثبت قرار دارد.

کشاورز به ارایه راهکار‌های کاهش و جلوگیری از کشت محصولات آب بر در طرح الگوی کشت اشاره کرد و گفت: در این زمینه کشت صیفی جات باید به گلخانه‌ها انتقال داده شود تا با مصرف آب کمتر، راندمان بالاتر تولید را داشته باشیم.

کشاورز خاطرنشان کرد: کشاورزان باید در اجرای طرح ملی الگوی کشت مشارکت لازم را با دولت داشته باشند چرا که این موضوع به سود آنان است و کار آن‌ها را با صرفه، پایداری و اطمینان بیشتری همراه می‌سازد.

کشاورز با بیان اینکه در اراضی کم آب نباید شاهد کشت هندوانه باشیم، افزود: برای تولید این محصول علاوه بر کشت نشایی با استفاده از مالچ آب خیلی کمی مصرف می‌شود.

امسال در زمینه تغییر الگوی کشت برای کاهش هزار و ۳۷۰ هکتار کاشت هنداونه و خربزه در استان قزوین نسبت به سال قبل برنامه ریزی شده است.

استان قزوین دارای ۴۸۹ هزار هکتار زمین با قابلیت انجام فعالیت‌های کشاورزی است.

انتهای پیام/

اجرای طرح ملی الگوی کشت محصولات کشاورزی تا ۲ ماه آینده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.