به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، پروژه زیرگذر استادمعین که قرار بود اردیبهشت 95 افتتاح شود، نه تنها هنوز به بهره برداری نرسیده، بلکه در کمال ناباوری حادثه می آفریند.
زمین کنار این پروژه دو شب گذشته بخشی از یک کامیون را بلعید و موجب ترس و نگرانی اهالی محله شد.
این حادثه از حیث نداشتن تلفات جانی به گونه ای موجب خوشحالی کشت پور شهردار منطقه 2 شد که در اظهار نظری اعلام کرد: خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشت.
پروژه ای که روزگاری قرار بود، یک محله را از بن بست خارج کند، حالا نه تنها تمام ورودی های استاد معین را مسدود کرده بلکه با حادثه آفرینی خبر از به بن بست رسیدن خود می دهد.
مجید فراهانی عضو شورای شهر تهران در گفتوگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوانبا اشاره به فرو نشست زمین در حاشیه زیر گذر استاد معین که منجر به بلعیده شدن یک دستگاه کامیون حامل خاک و نخاله در محدوده منطقه 2 شهرداری تهران شد گفت: این پروژه از 3 سال پیش متوقف و با یک پیشرفت حداقلی رها شده که موجب مزاحمت مردم شده است.
عضو شورای شهر تهران با اشاره به بازدیدی که آبان ماه سال گذشته از این پروژه داشت اظهار کرد: من با چشم خود شاهد شکایات و گلایههای شهروندانی بودم که کارگاه پروژه زیر گذر استاد معین باعث بروز مشکلات مضاعف در زندگی آنها شده بود.
فراهانی با بیان اینکه ما تلاش کردیم در بررسیهای بودجه 97 شهرداری مبلغ 10 میلیارد تومان را به عنوان اعتبار این پروژه تصویب کنیم، خاطر نشان کرد: در نهایت این مبلغ مصوب شد و تاکید کردیم که این پروژه باید از وضعیت فعلی خارج و هر چه سریعتر کامل شود.
وی با اظهار تاسف از حادثه بلعیده شدن کامیون در مجاورت زیر گذر استاد معین گفت: اگر این پروژه تکمیل نشود ما همچنان شاهد حوادث اسف بار دیگری خواهیم بود.
عضو شورای شهر تهران با تاکید بر لزوم تعیین تکلیف این پروژه اظهار کرد: زیرگذر استاد معین یا باید تکمیل شود و یا اگر توجیه فنی خود را از دست داده به حالت اول برگردد.
وی با بیان اینکه در بررسیهای اولیه مشخص شد که دلیل توقف پروژه دلایلی چون مباحث مالی، معارضات لولههای آبفا و مشکلات توجیهات فنی بود که بدون پیوست ترافیکی آغاز شده بود و بعدا معلوم شد که تاثیری در ترافیک ندارد.
فراهانی خاطر نشان کرد: در شرایطی که پروژه توجیه فنی خود را از دست داده شهرداری تهران میتواند با یک عذرخواهی پروژه را به وضعیت گذشته برگرداند زیرا نباید کاری را که آغازش اشتباه بوده ادامه داد و در این شرایط که آقای افشانی تازه بر روی کار آمده اگر عذر خواهی کنند مردم هم خواهند پذیرفت.
فراهانی پیش از این نیز در آبان 96 در گفتوگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفته بود، نحوه اجرای پروژه استاد معین یک روش خارقالعاده است که باید به عنوان یک روش جدید در مهندسی و اجرای پروژه در کتاب گینس ثبت شود.
فراهانی با بیان اینکه بارها به مسئولان شهری گفتهام که اگر این تصمیم غلط بوده جلوی آن را بگیرید، گفته بود: آن ها در پاسخ به من گفتهاند، «زشت است که بعد از سه سال اعلام کنیم اجرای این پروژه اشتباه بوده است.»
پیروز حناچی معاون سابق فنی و عمرانی شهردار تهران نیز در آبان ماه 96 در گفتوگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه تا آخر سال 96 در مورد این پروژه تصمیمگیری نهایی میشود اظهار کرد: عجلهای برای تکمیل آن نداریم و ممکن است این کار در 10 یا 15 سال آینده انجام شود زیرا در آن موقع شهر به اشباع رسیده است.
معاون سابق فنی و عمرانی شهردار تهران با اشاره به توقف ساخت زیرگذر استادمعین در خیابان آزادی گفته بود: برای تکمیل این پروژه تردید وجود دارد زیرا اگر استادمعین را به شمال آن وصل کنیم بخشی از شریانهای درجه 3 را به درجه یک تبدیل میکنیم، به این معنی که افراد ساکن در آن محدوده که الان شبها راحت میخوابند پس از تکمیل پروژه از صدای تردد تریلیها آزرده خواهند شد و در روز هم متحمل ترافیک و آلودگی خواهند بود.
معاون سابق فنی و عمرانی شهردار تهران با تأکید بر اینکه تأمین اعتبارات دلیل اصلی توقف پروژه بوده است، گفته بود: موانع دیگری چون برخورد پروژه با تأسیسات زیربنایی هم مانع اجرا است، زیرا یک لوله هزار از زیر آزادی میگذرد و عبور از لوله هزار با آنچه که روی آن است مسئله خطرناکی است.
محمد علیخانی عضو شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با ابراز تأسف از اینکه پروژه ساخت زیرگذر استاد معین ابتدا اجرا شده و بعد مورد بررسی و مطالعه قرار گرفته است، گفت بود: اکنون در حال بررسی و مطالعه این طرح هستیم تا اشکالات آن رفع شود، اگرچه اصل این طرح زیر سؤال بوده و منابع مالی آن هم محدود است.
انتهای پیام/