طرح مجموعه شهری اراک از مهاجران تا شهر جدید امیرکبیر به تصویب کارگروه امور زیربنایی استان مرکزی رسید.

گسترش شهر اراک از مهاجران تا شهر جدید امیرکبیربه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ طرح جامع جدید شهر اراک شامل پهنه‌ای به وسعت شهر مهاجران تا شهر جدید امیرکبیر به تصویب نهایی کارگروه امور زیربنایی استان مرکزی رسید.

 زندیه وکیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی گفت: طرح مجموعه شهری اراک که با ایرادات شورای برنامه ریزی و توسعه استان به کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی برگشت خورده بودبا رفع نواقص و ایرادات گرفته شده ،به تصویب نهایی این کار گروه رسیدو بعد از تصویب در مراجع استانی، به شورای عالی شهرسازی و معماری کشور ارسال خواهد شد.

فعلاطرح قبلی مجموعه شهری اراک ملاک عمل است

زندیه وکیلی افزود: در تهیه طرح جامع شهر اراک مسایل مهمی مانند کاربری ها، شبکه معابر، توسعه آینده شهر را داریم که در ۱۰ تا ۱۵ سال آینده نصب العین شهرسازی قرار می‌گیرد، اما تا تصویب طرح جامع جدید در شورای عالی معماری و شهرسازی، طرح قبلی ملاک عمل است.


وی اضافه کرد: در تصویب این طرح دیدگاه‌های بلند نظرانه‌ای در نظر گرفته می‌شود و نظر اعضا و دستگاه‌های خدماتی گرفته شده تا مشاوران با در نظر گرفتن این نظرات و با توجه به شرایط و امکانات موجود در استان مرکزی طرح را تهیه می‌کنند.

طرح جامع شهر اراک حدودا از سال ۱۳۹۱ در دست تهیه است و تا کنون کار‌های مقدماتی عکسبرداری هوایی، برداشت وضع موجود و مستندات آن و تهیه طرح پیشنهادی و سایر اقدامات مورد نیاز انجام شده است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.