معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کردستان از اجرای اردوی ملی دانش‌آموزان مناطق مرزی در استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛حجت‌الله نریمانی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان صبح امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش کردستان، گفت: برای اولین بار در استان کردستان اردوی ملی دانش‌آموزان مناطق مرزی در استان با حضور دانش‌آموزان 9 استان کشور برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این اردوی ملی در مرداد ماه امسال برگزار خواهد شد، افزود: استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، ایلام، اردبیل، بوشهر، خوزستان، کرمانشاه و کردستان در این اردو حضور دارند.

وی بیان کرد: قرار است 300 دانش‌آموز از 58 شهر استان‌های یاد شده در این اردوی ملی که در سنندج برگزار می‌شود، حضور یابند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان یادآور شد: ایجاد رشد و بالندگی در دانش‌اموزان و فراهم نمودن زمینه شادی و نشاط در آنها و مشارکت دانش‌آموزان کم‌برخوردار در اردوهای ملی از اهداف برگزاری این اردو است.

نریمانی عنوان کرد: برپایی نمایشگاه دستاوردهای دانش‌آموزان و بازدید شرکت‌کنندگان اردو از اماکن دیدنی استان کردستان و همچنین اجرای برنامه کوهپیمایی از جمله برنامه‌هایی است که در این اردوی پنج روزه انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: علاوه براین اردو بنیاد علوی اردوهایی را ویژه دانش‌آموزان ایتام، برسرپرست و بی‌سرپرست و روستایی دارد که سهمیه استان کردستان در این اردوها 350 نفر است.

نریمانی افزود: هدف از برگزاری این اردوها نیز تقویت هویت ملی و همگرایی، ارتقای سطح مهارت‌های زندگی و مقابله با هجمه‌های فرهنگی است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان همچنین از برپایی 216 پایگاه اوقات فراغت در استان خبر داد و گفت: تمهیدات لازم برای برپایی این پایگاهها در استان فراهم شده و سال گذشته توانستیم 85 هزار و 120 دانش‌آموز را تحت پوشش فعالیت‌های تابستانی درآوریم.

وی عنوان کرد: فعالیت‌های تابستانی به مدت هفت هفته و از 16 تیرماه تا 16 شهریور ماه امسال ادامه خواهد داشت و انتظار می‌رود اداره‌کل ورزش و جوانان در بحث امکانات و فضای موجود در حوزه فعالیت‌های ورزشی همکاری لازم را با آموزش و پرورش داشته باشد.

انتهای پیام/ د م

برپایی 216 پایگاه تابستانی در کردستان

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.