بیمه سربازی در انتهای دوران خدمت در هر شغل یا حرفه ای که باشید جزو بیمه بازنشستگی است و به عنوان سوابق کاری منظور می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه نظام وظیفه گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ خدمت سربازی یکی از بحث برانگیزترین مراحل زندگی هر مردی است. از سختی های دوران خدمت تا مشکلات مالی برای سربازان و حقوق و مستمری سربازی و در نهایت بیمه دوران خدمت که آیا در بازنشستگی منظور می شود یا خیر؟ این موارد برای سرباز وظیفه ها از اهمیت خاصی برخوردار است.

شاید برای برخی سربازان دوران خدمت و بیمه مربوط به آن چندان اهمیت نداشته باشد چون سربازی فقط عبور از یک مرحله سخت زندگی برای مهاجرت از کشور است یا اینکه به دلیل داشتن شغل آزاد و عدم علاقه به استخدام شدن در شرکت های دولتی و خصوصی بیمه سربازی چندان اهمیتی برایشان ندارد. اما بسیاری دیگر از سرباز وظیفه ها ترجیح می دهند بعد از خدمت سربازی در یکی از شرکت های دولتی یا خصوصی استخدام شوند؛ بنابراین اینکه بیمه سربازی در بازنشستگی منظور شود اهمیت زیادی برایشان دارد.

در واقع می توان گفت که محاسبه بیمه دو سال خدمت سربازی به معنای تسریع دو ساله در روند بازنشستگی است. اگر خدمت سربازی جزو سوابق کاری و رسیدن سریعتر به دوران بازنشستگی محسوب نشود، ممکن است بسیاری از مردان جوان از گذراندن آن سرباز زنند و به هر چیزی برای فرار از این دوران متوسل شوند.

به همین دلیل، قانون گذار برای جلوگیری از این امر و همچنین برای احترام به افرادی که دوسال از بهترین سال های عمر خود را برای خدمت به وطن و کشور خود صرف می کنند، تمهیداتی اندیشیده است که با حفظ شرایطی این دوران جزو سوابق بیمه محسوب شده و به سال های سابقه اضافه شود.

آیا بیمه سربازی جزو سوابق بیمه بازنشستگی منظور می شود؟

بیمه سربازی در انتهای دوران خدمت در هر شغل یا حرفه ای که باشید جزو بیمه بازنشستگی بوده و به عنوان سوابق کاری منظور می شود. البته شخص باید به جز سابقه بیمه سربازی در بیمه تامین اجتماعی سابقه بیمه دیگری هم داشته باشد و به مدت مشخصی حق بیمه پرداخت کرده باشد .

یعنی افرادی که به جز دو سال خدمت حق بیمه دیگری برای آنها پرداخت نشده باشد نمی توانند در خصوص سابقه بیمه سربازی ادعایی داشته باشند. البته به طور کلی هم این سابقه دو سال بیمه خدمت سربازی برای این افراد کارایی نداشرد، چرا که یک شخص با دو سال سابقه کار نمی‌تواند بازنشسته شود. به همین دلیل این سابقه بیمه در ادامه سوابق بیمه بعدی فرد محاسبه و برای دوران بازنشستگی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آیا برای بیمه سربازی باید مبلغی پرداخت شود ؟

برای اینکه بیمه سربازی جزو سابقه کار محسوب شود شرایطی وجود دارد. بیمه سربازی باید مورد تایید سازمان تامین اجتماعی قرار گیرد و سازمان تامین اجتماعی هم برای تایید این دو سال حق بیمه و قبول آن برای بازنشستگی، مبالغی را در نظر می گیرد که البته بسته به سال پایان خدمت و ارائه درخواست خرید بیمه خدمت سربازی متفاوت است. شاید دلیل پرداخت این مبلغ این است که سربازان وظیفه در دوران خدمت خودشان مبلغی را برای بیمه پرداخت نمی کنند؛ ضمن آنکه حقوق بگیر سازمان نظام وظیفه هم هستند.

در دوران خدمت سربازی کلیه سربازان دارای دفترچه بیمه بوده و می توانند از کلیه خدمات این دفترچه در بیمارستان های طرف قرارداد نیروهای مسلح استفاده کنند و حتی برخی بیمارستان ها هم کلیه خدمات عادی و تخصصی را به طور رایگان در اختیار آنها قرار می دهد. به همین دلیل  اشخاصی که دوران خدمت سربازی را گذرانده اند، برای جبران این خدمات و نیز به دلیل عدم پرداخت حق بیمه در دو سال خدمت باید مبلغی را به سازمان تامین اجتماعی باید بپردازند تا این دوران جزو سوابق بیمه آنها محسوب شود .

سابقه بیمه سربازی برای سربازان قبل از سال ۱۳۸۳ رایگان است

کسانی که خدمت سربازی را قبل از سال ۱۳۸۳ گذرانده باشند به شرط آنکه قبل از خدمت حق بیمه پرداخت کرده باشند و مشغول به کاری باشند که برای آن حق بیمه پرداخت شود، بیمه سربازی آنها هم در ادامه به عنوان سابقه کار محسوب شده و برای قرار گرفتن در سابقه بازنشستگی نیاز به پرداخت مبلغی به سازمان تامین اجتماعی ندارند. قوانین برای این افراد با افرادی که در سال های بعد این دوران را سپری کرده اند متفاوت است .

این اشخاص برای منظور کردن خدمت در سابقه بیمه نیازی به پرداخت هزینه ندارند و فقط باید در زمان مشخص درخواست خود را به سازمان تامین اجتماعی اعلام نمایند. معمولا این امر در سال های پایانی عمر کاری فرد صورت می گیرد. البته بهتر است که هر چه زودتر این کار انجام شود؛ چرا که  ممکن است قوانین تامین اجتماعی تغییر کند.

با توجه به اینکه قوانین تامین اجتماعی برای تطبیق با شرایط روز در حال تغییر و انعطاف می باشد شاغلین باید مرتبا اخبار تامین اجتماعی را پیگیری کرده و در صورت تغییر شرایط برای اینکه متضرر نشوند در اسرع وقت اقدامات لازم را برای خرید سوابق بیمه سربازی خود انجام دهند .

نحوه محاسبه بیمه سربازی برای سربازان بعد از سال ۱۳۸۳

اشخاصی که بعد از سال ۱۳۸۳ به خدمت اعزام شده اند باید برای احتساب بیمه سربازی در بازنشستگی مبلغی را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کنند. میزان این مبلغ به زمان درخواست خرید بیمه سربازی بستگی دارد.شخص درخواست کننده باید معادل 7 درصد میانگین حقوق و دستمزد دو سال قبل از درخواست را  بپردازد و 23 درصد مابقی توسط دولت پرداخت می شود.

نحوه محاسبه این مبلغ بدین شکل است که از زمان درخواست شخص برای خرید بیمه سربازی میانگین حقوق دو سال آخر کاری وی محاسبه شده و این میانگین در هفت درصد ضرب می شود و در ادامه مبلغ به دست آماده در زمان طول خدمت شخص ضرب می گردد و مبلغی که بدست می آید، باید به عنوان هزینه خرید سربازی توسط شخص متقاضی پرداخت گردد .

برای مملوس شدن این روند یک مثال می زنیم. مثلا اگر شخصی میانگین حقوقش در دو سال پایانی عمر کاری ۹۰۰ هزار تومان باشد این مبلغ در 7 درصد ضرب می شود. عدد به دست امده ۶۳ هزار تومان خواهد بود. این عدد در ۲۴ ماه خدمت سربازی ضرب شده و عدد یک میلیون و پانصد و دوازده هزار تومان بدست می آید. این مبلغ رقمی است که شخص متقاضی باید برای خرید بیمه دوران خدمت به سازمان تامین اجتماعی بپردازد .

البته لازم به ذکر است که به تازگی پرداخت مبالغ خرید بیمه خدمت سربازی به صورت قسطی هم امکان پذیر شده است . افرادی که توان مالی مناسبی ندارند و نمی توانند همه مبلغ را به صورت یکجا بپردازند می توانند برای پرداخت قسطی این مبلغ را به سازمان تامین اجتماعی درخواست داده و این سازمان تا ۱۲ قسط را برای متقاضیان در نظر خواهد گرفت. با این شرایط امکان پرداخت برای همه اشخاص با توان مالی متفاوت بوجود خواهد آمد.

مسئله دیگر در این خصوص اینکه بازه زمانی قابل قبول برای احتساب مدت خدمت سربازی مشمولان، تاریخ شروع و خاتمه خدمت سربازی مندرج در کارت های پایان خدمت است.

گفتنی است؛ برای افرادی که اقدام به خرید حق بیمه سربازی خود به صورت نقدی می نمایند، مهلت پرداخت مبلغ تعیین شده حداکثر تا پایان ماه بعد از زمان محاسبه بوده و اگر برای پرداخت قسطی توافق شده است این مهلت در واقع در زمان های تعیین شده برای پرداخت اقساط خواهد بود.

اگر این مبالغ در زمان های تعیین شده چه به صورت یکجا و چه به صورت اقساطی پرداخت نگردد یا اینکه در زمان هایی غیر از تاریخ های تعیین شده پرداخت شود مشمول تجدید محاسبه شده و باید در این خصوص به سازمان تامین اجتماعی مراجعه شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: نظام وظیفه ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عبدالحمید عامری
۱۹:۰۵ ۰۲ مرداد ۱۴۰۱
با سلام
من خدمت سربازی را در سال ۶۰ تا۶۲ انجام دادم منطقه غرب کشور و کارمند رسمی وزارت نیرو بودم که به بدلیل سن(۶۰ سال)
با ۲۸ سال مرا بازنشسته کردن و با توجه به خرید خدمت سربازی و و جمعا سی سال ولی سازمان محل خدمت جهت پرداخت پاداش سنوات خدمت فقط ۲۸سال را محاسبه نموده آیا امکان پیگیری و احقاق حقی برایم هست
Iran (Islamic Republic of)
سید محمد محمودی
۰۶:۴۶ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
سلام بنده سال 88رفتم سرباز معلم. اگر الان بخوام بیمه سربازی قسطی کنم فورا میاد جز سوابقم یا باید قسطاش تموم بشه بعد بیاد جز سوابق؟ لطفا راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۷ ۲۷ آذر ۱۴۰۰
سلام بنده 28 ماه خدمت سربازی انجام داده ام آیا 28 ماه بیمه برای بنده در نظر گرفته میشه یا 24 ماه
Iran (Islamic Republic of)
پسر سردار کمالی
۱۲:۴۰ ۱۸ آبان ۱۴۰۰
ببخشید این طرح شامل من که معاف شدم هم میشه؟ اگر نمیشه بگم یه تبصره اضافه کنند تا بشه
Iran (Islamic Republic of)
پیمان
۱۸:۲۷ ۳۱ شهريور ۱۴۰۰
تکلیف اوناییکه معاف شدند چی میشه پ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۴ ۱۸ آبان ۱۴۰۰
معاف شدی اونوقت ۲ سال سابقه بیمه سربازی هم میخوای؟!! چقدر خوش اشتها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۷ ۲۳ شهريور ۱۴۰۰
باسلام من در سال ۷۴ تا ۷۶ خدمت سربازی بودم و الان با ۲۳ سال سابقه کاری بازخرید شدم ایا برای حق بیمه سربازی باید چیزی به دولت بدهم یا نه من را راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۱:۲۱ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
سلام بنده درسال ۱۳۶۷ خدمتتم تمام شده ایا بازم باید پول بدم تا جز سابقه ام حساب بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۶ ۰۳ فروردين ۱۴۰۰
با سلام من قبل خدمت بیمه داشتم ولی بعد از خدمت نزدیک ۸سال بیمه ام قطع شده وبعد دوباره واریز شده آیا دوره خدمت برا من رایگان محسوب میشه ممنون میشم اگه راهنمایی ام کنید
Iran (Islamic Republic of)
مسعود حسنی
۱۰:۲۱ ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
با سلام میخاستم ببینم من قبل خدمت بیمه دارم شرایط چطوره 89شروع ب خدمت بودم پایان91
Iran (Islamic Republic of)
سلیمان
۰۱:۰۶ ۰۹ بهمن ۱۳۹۹
با سلام خطا میده بیمه شده محترم بازه تاریخی دوره خدمت شما در پایگاه اطلاعاتی دریافتی از ناجا مشخص نشده است
باید چکار کنیم
ممنون پاسخ دهید با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
حسین رضایی
۱۵:۴۷ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
سلام بنده می خواستم ازطریق سامانه بیمه خدمت سربازی را بخرم که با خطا موجه شده ام .نوشته بازه تاریخی دوره خدمت شما در پایگاه اطلاعاتی در یافتی از ناجا مشخص نشده است .چیکار کنم.
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۲۳:۴۲ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
سلام من میخواستم از طریقه سامانه بیمه خدمت سربازی را پرداخت کنم که با خطا مواجه شدم که نوشته بازه تاریخی دوره خدمت شما درپایگاه اطلاعاتی دریافتی از ناجا مشخص نشده است. چیکار کنیم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۸ ۳۰ دی ۱۳۹۹
الان من دو روزه دارم سرچ میکنم که یک سایتی باز بشه بتونم بفهمم که 21 ماه خدمت کردم چقدر مبلغش میشه و چجور باید فیش واریز بگیرم - اطلاع رسانی ها در حد صفر
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۵:۰۹ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
باید بری سایت تامین اجتماعی اونجا یک قسمت برای خرید خدمت هست که خودش محاسبه میکنه .
Iran (Islamic Republic of)
تیموری
۰۰:۴۸ ۲۱ دی ۱۳۹۹
من سال هشتاد هفت رفتم خدمت قبل از خدمت هم نه ماه بیمه بودم و پیوست خدمت بیمه قطع شده.بیمه من رایگان حساب نمیشه؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
پویا
۱۱:۵۷ ۰۸ آبان ۱۳۹۹
سلام خسته نباشید من ۴ سال سابقه بیمه دارم ومیخوام برم سربازی ایا بعد از خدمت باید برای خرید ۲ سال سابقه پول بدم الان ۲۳ سالمه
Iran (Islamic Republic of)
محمد فلاح آزادروش
۰۰:۱۳ ۰۸ مرداد ۱۳۹۹
والا من در بدترین شرایط خدمت کردم در یک پسگاه که حتی برق نداشت غذامون برنج سفید ورب گوجه بود شبها دوساعت موتور برق روشن میشد تازه من دیپلم وظیفه بودم سال مهر ۶۸ رفتیم ومهر ۷۰ برگشتیم متاسفانه درایرانشهر بین چهابهار
Iran (Islamic Republic of)
علی عادل
۱۹:۱۵ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
واقعا دوسال عمرمون گذاشتیم بدون حقوق الانم کلی بدیم
خدا ر خوش نمیاد
لعنت
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی مملکت اسلامی
۰۴:۴۸ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
باسلام من نمیدانم چه وضعشه پول پول مکنید ولا؟.. اگر من کاره بودم فقط خدمت میکردم وباز م پیش می‌امد خدمت سربازی میرفتم من که باخدا صافم مثل کف دست ای کاش مسولین محترم خرید خدمت پولی نبود تا اجرشون باقی بماند ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۷ ۱۸ آبان ۱۴۰۰
خب پاشو برو تا آخر عمرت رایگان خدمت کن کسی جلوت رو نگرفته
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی مملکت اسلامی
۰۴:۳۸ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
باسلام من نمیدانم چه وضعشه پول پول مکنید ولا؟.. اگر من کاره بودم فقط خدمت میکردم وباز م پیش می‌امد خدمت سربازی میرفتم من که باخدا صافم مثل کف دست ای کاش مسولین محترم خرید خدمت پولی نبود ائ کاش
Iran (Islamic Republic of)
اریا
۱۱:۴۸ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
سربازی از سرطان بدتره به خدا
من حاظرم بمیرم ولی سرباعزی نرم.
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۲:۱۲ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
سال ۶۹خدمت سربازی انجام دادم دریگان باکسازی میدان مین دردشت عباس ابو قریب آیا بیمه سربازی تعلق می گیرد ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۹ ۱۷ شهريور ۱۳۹۹
اگر قبل از سربازی سابقه بیمه داشته باشید آره
اگر سابقه بیمه نداشته باشید خیر
Iran (Islamic Republic of)
امین
۱۵:۰۷ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
من رفتم بمیرم دیگه خوبی بدی دیدین حلال کنین
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۱۴:۰۲ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
سلام در طول دوران خدمت مبلغی فک کنم ۵ درصد به نام بیمه و ۹ درصد مالیات از حقوق ما کم میکردن..ایا با اینکه این مبالغ از حقوق کم شده باز هم باید برای خرید بیمه سربازی مبلغی پرداخت کرد؟
Iran (Islamic Republic of)
ادم
۱۳:۳۲ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
من دو سال خدمت کردم حالا ک دوسال باید ب سابقه بیمه من اضافه بشه بیمه میگه سه میلیون بده تا جزو سابقه بشه !! اخه من دو سال بدون حقوق عمرم پولم وقتم هدر رفته و عقب موندم از زندگی و همه چیز !! حالا باید دو میلیون سه میلیونم بدم ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۲:۴۳ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
لعنت ب این قانون این چه قانونی هس من الان بیمه میریزم تو سربازی هم بیمه باید بریزم اخه سرباز از کجا پول بیاره سربازی مقدس نیس سرباز مقدس هس فقط ۲ سال عمرمونو تلف کردیم منت هم میزارن میگن پول بدین بیمه سربازی رو بخرین این شد قانون
Iran (Islamic Republic of)
رضا قربانی فرد
۰۰:۳۳ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام من در طول خدمت که 15 ماه خدمت کردم بیمه ساختمانی ام را هم ماه ب ماه در طول خدمتم میریختم الان برای بازنشستگی اگر 15 ما کسری داشته باشم اون 15 ماه خدمتمم حساب میشه؟؟؟
ممنونم پاسخ بدید
Iran (Islamic Republic of)
اکبرحاتم پور
۱۴:۴۸ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام من سال ۸۶رفتم سربازی۸۸تمام کردم واسه من معاف ازبیمه میگره یانه لطفا جواب بدی
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد پرویزی
۰۰:۵۳ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام من خدمتم را قططی پرداخت کردم چگونه به سابقه ام اضافع نشده
Iran (Islamic Republic of)
خدارحم عبدالوند
۱۹:۴۲ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
با سلام ایا خدمت مقدس سربازی شخص متوفی را میشه ماوتفاوتش را با بازماندگان پرداخت کنن و جز سابقه حساب شود
Iran (Islamic Republic of)
موفق احمدی
۱۲:۲۴ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
من سال ۷۵ تا۷۷خدمت کردم قوانین ک نوشین برای سال۸۸هست وبنده ان زمان بیمه نداشتم حالا ببمه شده ام درابن موردچه بایدبکنم
Netherlands
ناشناس
۱۵:۳۵ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
باسلام من قبل ازخدمت بیمه نداشتم شرایط من چه جوری هستش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۲ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
من یک ماه قبل از سربازی بیمه دارم بیمه خدمت شامل من میشه
Iran (Islamic Republic of)
مجید ولی محمدیان
۰۱:۳۸ ۰۱ اسفند ۱۳۹۸
من از سال ۷۲ تا ۷۵ خدمت کردم وقبل از سربازی از جایی حقوق نمی گرفتم من چگونه اقدام کنم متشکر
Iran (Islamic Republic of)
رئوف علیزاده
۲۲:۱۱ ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
باسلام لطفا" در پرداخت حق بیمه خدمت سربازی تجدید نظر شود کسی که برای مملکتش ۲ سال بدون جیره و مواجهه کار و خدمت می نماید چرا برای آ ن مدت باید پول بیمه پرداخت نماید؟ کمی عدالت رعایت شود
Iran (Islamic Republic of)
روح الله رقیمی
۲۲:۲۳ ۲۲ بهمن ۱۳۹۸
سلام‌وخسته نباشد من‌۱۶ سال سختی کار دارم‌و۳سال دیگه بیمه در رستواران دارم‌و۲ سال خدمت سربازی ایا میتونم فرم بازنشستگی خود را پر کنم‌یا زوده ممنونم از زحمات شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۱۸ بهمن ۱۳۹۸
سلام کسی که ۱۸ ماه خدمت و۶ ماه دوراظرورت را انجام داده و۶ ماه را ارتش بیمه راپرداخت کرده.به چه صورتی محاسبه میشود
Iran (Islamic Republic of)
بهروز
۱۴:۲۲ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
سلام کارگری داریم 28 سال کار کرده دو سالم دوران سربازی رو بیمه شو گرفته شده 30 سال الان میخواد بازنشست بشه میخواسم بدونم ما سنوات 28 سال رو میدیم یا 30 سال رو قانون چیزی در این مورد گفته
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۱:۰۳ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
سلام من سال 95 تا 97 سرباز بودم قبل خدمت هم یه چن ماهی بیمه داشتم رفتم تامین اجتماعی میگه باید پول بدی آخه این چه قانونی هستش؟
Iran (Islamic Republic of)
علی امیری
۰۷:۲۸ ۰۸ بهمن ۱۳۹۸
با سلام
من از سال 75تا77به مدت 24ماه سرباز بودم
خواهشاً اگه ممکنه مبلغی که باید برای خرید خدمت بپردازم رو محاسبه کنید.
ممنون.
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۰۲:۰۰ ۲۷ دی ۱۳۹۸
بی عدالتی بیداد میکه. 24 ماه مجانی کار کن و بعد بیمه ات هم پرداخت نشه.
Iran (Islamic Republic of)
علی جباری
۰۸:۰۶ ۰۷ دی ۱۳۹۸
سلام من سال ۸۹ تا سال ۹۱ خدمت سربازی بودم قبل از خدمت سربازی بیمه داشتم الان واسه بیمه سربازی باید پول بپردازم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۰:۴۵ ۰۵ دی ۱۳۹۸
سلام
خدای انصاف نیست کسانی که در زمان جنگ خدمت کردن حالا هم برای یقشان را تامین اجتماعی بگیرد که اگر میخواید دوره خدمت جز سوابق بیمه شود باید پول بدهید.خوب برای ارزشها ارزش قائل شویم.
Iran (Islamic Republic of)
شهریار
۱۱:۴۴ ۲۶ آذر ۱۳۹۸
سلام بنده و امثال من در زمان جنگ سرباز بودیم نه دفترچه بیمه نه چیزی دیگه 28 ماه خدمت کردیم الان باید پول بدیم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۰۶ ۲۵ آذر ۱۳۹۸
سلام عزيز من سال 69 تا 71 مدت 27 ماه خدمت کردم که روی کارت با تاریخ شروع و خاتمه درج شده ولی مدت قانونی خدمت را 24 ماه ذکر کرده و بیمه 24 ماه را قبول کرده و حاضر به اصلاح نیست. چکار میتوانم بکنم
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۱۹:۴۴ ۲۰ آذر ۱۳۹۸
سلام ...
ببخشید سال هشتادو نه سرباز بودم کسری خدمت خورد بهم سابقه جبهه داشت پدرم .الان چهار ماه خدمت کردم جز سابقه بیمه میشه ای چهارماه یا دو سال قانون سربازی ؟؟؟ممنون
Iran (Islamic Republic of)
فرشید شجاعی
۱۶:۱۵ ۱۳ آذر ۱۳۹۸
من سال ۱۳۷۵ خدمت سربازی ام به اتمام رسید و قبل سربازی بیمه ی تامین اجتماعی نبودم الان ۱۴ سال سابقه ی بیمه دارم خواستم بدانم اضافه کردن ۲ سال سربازی مبلغی باید بپردازم یا خیر چون قبل از سال ۸۳ سربازی من به اتمام رسید
Iran (Islamic Republic of)
سعید دولت
۱۷:۴۳ ۱۰ آذر ۱۳۹۸
سلام. قبل از سربازی تحت پوشش تامین اجتماعی بودم الان سربازیم تموم شده و میخوام درس بخونم میشه دوباره تحت تکفل پدرم بیمه تامین اجتماعی بشم؟؟
Iran (Islamic Republic of)
سلام من درسال ۸۲تا۸۴سربازی رفتم قبل اون هم بیمه نبودم الان باید چیکارکنم
۰۶:۴۲ ۰۹ آذر ۱۳۹۸
سلام من درسال ۸۲تا۸۴سربازی رفتم قبل اون هم بیمه نبودم الان باید چیکارکنم
Iran (Islamic Republic of)
فرامین
۰۰:۰۲ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
سلام من سال ۷۶ به خدمت اعزام شدم وسال ۷۵یعنی قبل از خدمتم هم هم نزدیک به ۴ماه سابقه بیمه دارم آیا خرید بیمه سربازی من رایگان هست یانه؟وسوال دو اینکه من در منطقه عملیاتی خدمت کردم واون موقع منطقه مدت سربازی ۱۸ ماه حساب میشد آیا سابقه بیمه سربازی هم ۱۸ ماه حساب میشه ؟
Iran (Islamic Republic of)
میثم
۰۷:۵۰ ۰۶ مهر ۱۳۹۸
سلام اگه کسی الان بخواد بره سربازی چه مدت قبل از سربازی باید بیمه داشته باشه تا بیمه سربازیش رایگان حساب بشه
Iran (Islamic Republic of)
HaMeD
۱۱:۴۹ ۲۳ شهريور ۱۳۹۸
سلام..در حال حاظر اگه قبل خدمت بیمه داشته باشی یا نداشته باشی حتنا باید پولشو بپردازی؟
Iran (Islamic Republic of)
ایمان
۰۲:۵۸ ۱۵ شهريور ۱۳۹۸
سلام با آموزشی ویگان مدت 7 ماه یا بیشتر خدمت کردم و بیمه سربازی بودم در دوران خدمت اقدام به معافیت کردم و کارت معافی دارم آیا اون مدت 7 ماه قابل انتقال به بیمه هست واز کجا میشه استعلام گرفت
Iran (Islamic Republic of)
سیامک پورسلمان
۰۹:۵۰ ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
سلام من قبل از خدمت ۲ سال سابقه بیمه دارم ۹۳ تا ۹۶ سرباز بودم الان بیمه ام شرایط اینکه سابقه سربازی بیاد رو بیمه رایگان یا پول میخواد
Iran (Islamic Republic of)
رضا ثباتبی
۱۴:۴۲ ۰۴ شهريور ۱۳۹۸
باتوجه به رایگان بودن خدمت سربازی در صورتی که قبل وبعد از ان سابقه بیمه داسته باشی اگر از اینجانب با توجه به دا بودن شرایط مبلغی دریافت شده باشه میتوانم ان را پس بگیرم
Iran (Islamic Republic of)
سهیل
۲۲:۲۷ ۲۳ مرداد ۱۳۹۸
سلام من سال 67تا69سرباز بودم قبل ازان محصل بودم ایا بیمه من رایگان محاسبه میشه
Iran (Islamic Republic of)
غلامعلی سلمانی
۲۲:۵۸ ۳۱ شهريور ۱۳۹۸
من سال ۶۰ تا ۶۲ خدمت بودم قبل از آن هم بیمه نبودم حال باید مبلغی بابت سربازی پرداخت کنم...
Iran (Islamic Republic of)
سیدحسن سوری
۰۴:۳۴ ۱۱ مرداد ۱۳۹۸
سلام . آیا دو سال سربازی مورد تایئد تامین اجتمایی جزو سنوات پاداش پایان کار کارکنان میشود؟؟؟
من ۳۳ سال پرداخت بیمه داشتم قبل و بعد از سربازی و اداره من را با پرداخت ۲۸ سال محاسبه نموده
Iran (Islamic Republic of)
محمد رضا
۲۳:۴۷ ۰۸ مرداد ۱۳۹۸
سلام لطفا اگه میدونید پاسخ دهید من ۲ سال بیمه خدمت سربازیمو خریدم اقساطی فقط ۱ دونه از از اقساطم رو با ۱ روز تاخیر پرداخت کردم ایا به مشکلی بر میخورم ؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۳ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
نه خدا قبول میکنه نگران نباش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۶ ۰۸ مرداد ۱۳۹۸
سلام وقت بخیر من تازه بیمه شدم ،آیا باید 2 سال از بیمه بگذره تا بیمه خدمت سربازی رو بگیرم.؟؟لطفا جواب بدید ممنون
Iran (Islamic Republic of)
K.m
۰۷:۴۶ ۰۲ مرداد ۱۳۹۸
با سلام
بنده ۲۴ ماه خدمت کردم ولی تو کارت ۲۰ ماه برام زدن چون اضافه خدمت داشتم ، بیمه سربازی که ۲۰ ماه هست رو اقساطی خریدم حالا بعد از دو سال هنوز تو سوابق بیمه من سابقه ۲۰ ماه خدمت نیومده لطفا راهنمایی کنید تشکر
Iran (Islamic Republic of)
رسول
۱۱:۵۲ ۰۱ مرداد ۱۳۹۸
با سلام .من خدمتم سال 70 الی 72 بوده و بعد از خدمت بیمه شدم سال 76 - و سال گذشته اقدام به برقراری بیمه سربازی اقدام کردم مبلغ حدودا15 میلیون گرفتند ولی بجای 24 ماه سربازی 20 ماه در سابقه ثبت شده.معافیت پرداخت (قبل سال 83 )شامل من نمیشه ؟وچرا 20 ماه ثبت شده است؟ باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۰:۲۴ ۳۱ تير ۱۳۹۸
برای محاسبه بیمه سربازی پایه حقوق دو سال آخر حساب میشه یا دریافتی حقوق?
Iran (Islamic Republic of)
منصو ر
۲۳:۳۸ ۲۰ تير ۱۳۹۸
سلام دوستان من بیمه کارگر ساختمانی دارم قبل ازخدمت ۳ ماه بیمه تامین اجتماعی دارم به بیمه مراجعه کرم میگن شامل نمیشه چون الان از یارانه دولت استفاده میکنید ایا واقعیت داره
Iran (Islamic Republic of)
علی اصغر
۱۰:۲۲ ۱۹ تير ۱۳۹۸
سلام وقت بخیر
محاسبه خدمت سربازی در سوابق بیمه بازنشستگی دقیقا چجوری؟
یعنی میانگین دریافتی 2سال آخرم که15،379،488در 7% ضرب میشه برابر1076564.16
عدد بدست آمده در تعداد ماهی که سربازی بودم(14 ماه)ضرب میشه؟
در کل15،071،898ریال باید پرداخت کنم؟درسته؟
Spain
اصعر
۲۱:۱۶ ۱۶ تير ۱۳۹۸
پسر من سرباز بود خودکشی کرد ایا برای ایشان حق بیمه تعلق می گیرد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۰ ۱۱ تير ۱۳۹۸
سلام من ۱۷ ماه خدمت کردم در منطقه جنگی سومار الان حق بیمه من چقدر میشود پرداخت کنم
Iran (Islamic Republic of)
امیدی
۱۸:۵۲ ۱۰ تير ۱۳۹۸
ایا کسی که دوران سربازی مناطق عملیاتی بود برای درج درسابقه بیمه تامین اجتماعی باید پول به بیمه بپردازد یا رایگان است .لطفا" جواب دهید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۴ ۱۱ تير ۱۳۹۸
فرقی نداره باید پول بدهید. به نزدیک ترین کارگزاری بیمه در شهر خودت مراجعه کن. تو سایت تامین اجتماعی لیست کارگزاری ها هست.
Iran (Islamic Republic of)
بهمن حاجیوند خسروی
۰۸:۳۱ ۰۴ تير ۱۳۹۸
سلام من سال 87 منطقه محروم 16خدمت کردم من الان سال 98بخام بیمه سربازیمو بخرم چطور حساب میکنن ماهی چقد باید حساب بشه
Iran (Islamic Republic of)
ابوالقاسم
۱۹:۰۸ ۰۱ تير ۱۳۹۸
من سرباز بودم یکسال ونیم فرارکردم بعد باز شروع به خدمت کردم تو کارت ام ۵سال درج شده یعنی ۵سال بیمه تعلق میگیره ...ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۰ ۳۱ خرداد ۱۳۹۸
اگر قبل از سال ۸۳خدمت رفته باشی و پول بیمه سربازی و پرداخت کرده باشی ایا قابل برگشت هست یا نه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۱۳ ۲۹ خرداد ۱۳۹۸
باسلام.من سال 64 شروع بکار کردم ودرسال 67 رفتم خدمت وبعاز خدمت همان کارگاه قبلی کار کردم تاسال72 ولی الان توسوابقم قبل از سال 70 نیست .چکار کنم ؟میتونم بیمه سربازیم روبخرم؟درکل حدود15سال سابقه بیمه دارم.لطفا رانمایی نمایید.ممنون
United States of America
حسینی
۱۳:۳۰ ۲۶ خرداد ۱۳۹۸
این یعنی آخر بی عدالتی 24 ماه خدمت بکنی سابقه لحاظ نشه ولی یک روز بیمه داشته باشی قبل از خدمت کلش سابقه لحاظ بشه آنهایی که تصمیم میگرند پس خیلی درس خوندن
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۲:۳۳ ۱۹ خرداد ۱۳۹۸
سلام
منن قبل سربازی بمدت ۴ ماه بیمه تامین اجتماعی داشتم از یکم فروردین ۸۲ الی سی و یکم تیر ۸۲ و در تاریخ ۱۳۸۲/۰۵/۱۸ به خدمت بمدت ۲۰ ماه اعزام شدم. آیا برای سابقه بیمه ای سربازی نیازی به پرداخت هزینه هست یا خیر؟
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۲:۳۵ ۱۴ خرداد ۱۳۹۸
سلام .من هشت ماه خدمت کردم وبعدش ول کردم وکارت معافیت گرفتم تکلیف چیست ممنون میشم راهنمائیم کنید.
Iran (Islamic Republic of)
جعفر خیری
۲۰:۵۸ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
سلام دوستان من معافیت سه برادری دارم و تا الان هم سابقه بیمه نداشتم امکان خرید دو سال خدمت سربازی هست که سابقه بیمه حساب بشه ممنون میشم راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۰۷ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
با سلام من 24ماه سابقه خدمت سربازی کردم و الان حدود 21ماه سابقه بیمه تامین اجتماعی دارم مبلغ خرید سابقه سربازی چقدر میباشد با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
سرباز
۰۹:۱۱ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
انتقال سربازازمرزقانونش چیه ؟
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۳:۰۰ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
سلام-آیا کسی که قبل از خدمتش سابقه بیمه توسط کارفرما داشته آیا بعدش سابقه بیمه رایگان هست براش؟
Germany
کیانی
۰۷:۳۵ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
سلام ، من درسال ۷۲ بعد طی حدود یک سال از خدمت سربازی، از طریق کنکور جذب آموزش و پرورش شدم .. و الان دبیر رسمی آموزش و پرورش هستم ، آیا این امکان وجود داره مدت زمان خدمت سربازیم رو به سنوات خدمتم انتقال بدم ؟ چطور باید اقدام کنم؟

مرسی
Iran (Islamic Republic of)
قلی
۱۴:۰۱ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
دلمون خوشه برای کشورمون خدمت کردیم حقوق حالا باید از جیب خودمون هزینه کنیم تا بیمه هم بخریم.پس واسه چه کسی خدمت اجباری رفتیم توی بهترین دوران جوانی؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
حسین رستگار
۱۳:۱۸ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
با عرض سلام
روی کارت پایان خدمت من 27 ماه خدمت درج شده ازتاریخ 69/4/29 لغایت 71/7/29 با توجه با اینکه هیچگونه غیبت و جریمه خدمت نداشتم و شرایط و قانون آن موقع ایجاب می کرد که خدمت در مناطق غیر منطقه جنگی 27 ماه باشد آیا همان 27 ماه سابقه برای بازنشستگی در یک اداره دولتی منظور میشود یا 24 ماه
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۰:۱۸ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
سلام ، بله همون مدتی که روی کارتتون درج شده محاسبه خواهد شد .
Iran (Islamic Republic of)
یوسف پناهی
۱۶:۱۷ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
سلام ، شروع خدمت من 77/04/19 و خاتمه خدمت 78/10/19 یعنی 18 ماه خدمتم قبل خدمتم بیمه نداشتم ولی بعد خدمتم بیمه هستم شرایط من چطوره گفته بودید قبل سال 83 حق بیمه هاشون رایگانه به شرطی که قبلاٌ بیمه داشته باشن حالا من شامل کدوم میشم .
و خرید حق بیمه تو سایت بیمه وجود دارد یا نه ؟ اگه هستش لطفاٌ آدرسشو بفرمایید.ممنون
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۰:۱۹ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
فقط در صورتی که قبل از خدمت بیمه باشید رایگانه در غیر اینصورت باید هزینه اش را پرداخت کنید
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۵:۴۴ ۳۱ فروردين ۱۳۹۸
سلام من الان تا برج ۶ وقت دارم برای دفترچه پست کردن وهنوز بیمه نریختم.اگه تو این ۶ ماه من بیمه بریزم اون بیمه ی سربازی هم بهم تعلق میگیره یا نه؟لطفا پاسخ بدید مرسی
Iran (Islamic Republic of)
ناظمی
۰۸:۵۹ ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
سلام
من 21 ماه خدمت کردم ، اما به خاطر قبولی در مقطع فوق لیسانس ، بعد از 4ماه خدمت ،ایست خدمتی خوردم و بعد از اتمام درسم مجددا اعزام شدم . اما تو کارت پایان خدمتم اون 4ماه اول احتساب نشده و فقط 17 ماه خدمت از تاریخ شروع تا پایان خدمت برام لحاظ شده . الان تکلیف اون 4 ماه جهت انتقال به سوابق بیمه ایم چی میشه ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
amir4317
۰۶:۵۷ ۲۴ فروردين ۱۳۹۸
شما باید دفترچه و اسناد مربوط به اون 4 ماه ابتدایی رو به مشاور بیمه تحویل بدید تا براتون درخواست انجام بشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۹ ۰۹ فروردين ۱۳۹۸
دو سال برای کی خدمت کردیم ما . ؟ اگر سربازی و سربازی نبود تامین اجتماعی هم وجود نداشت
Iran (Islamic Republic of)
سید امیر
۱۰:۲۴ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
سوره مبارکه البقرة آیه ۷
خَتَمَ اللَّهُ عَلىٰ قُلوبِهِم وَعَلىٰ سَمعِهِم ۖ وَعَلىٰ أَبصارِهِم غِشاوَةٌ ۖ وَلَهُم عَذابٌ عَظيمٌ﴿۷﴾
خدا بر دلها و گوشهای آنان مهر نهاده؛ و بر چشمهایشان پرده‌ای افکنده شده؛ و عذاب بزرگی در انتظار آنهاست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۲ ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
موقع محاسبه بیشتر از 7 درصد حساب می کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۳ ۲۸ بهمن ۱۳۹۷
کسی جوابگونیست
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۰:۱۳ ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
سلام اگه میشه به سوالم پاسخ بدید .من ۲ سال خدمت کردم قبل خدمت هیچ ببمه ای نداشتم میتونم بیمه سربازی ام رو بگیرم
Iran (Islamic Republic of)
سید محمد کاظمی
۰۹:۵۶ ۰۶ اسفند ۱۳۹۷
سلام دوست عزیز با پرداخت حق بیمه میتنید بیمه خدمت رو با سابقه تامین اجتماعیتون انتقال بدین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۶ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
سلام کسی که بیمه خویش فرما تامین احتماعی است میتواند بیمه سربازی را بخرد و بهذسابقه اش اضافه کند
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۵:۳۵ ۱۱ اسفند ۱۳۹۷
آیا کسی که روی کارت پایان خدمتش 27 ماه خدمت نوشته همان قدر سابقه برای بازنشستگی اش منظور میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۰۴ تير ۱۳۹۷
چرا باید فرزندان ثروتمندان اجازه خرید غیبت سربازی 8 ساله را داشته باشند ولی فرزندان فقرا و حتی ایثارگران نتوانند غیبت چند روزه را بخرند ؟
آخرین اخبار