ایزانلو گفت:در جلسه کميسيون برنامه ريزی و نظارت برمبارزه باقاچاق کالا و ارزاستان قم مقررشدکالای قاچاق کشف شده دراختيار نهادهای خدمت رسان قرار گيرد.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم ؛حسن ایزانلو،معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم،گفت:باقرارگرفتن در آستانه ماه مبارک رمضان طرح تشدیدنظارت‌های بهداشتی مرکز بهداشت استان قم از۲۲ اردیبهشت‌ماه آغاز شد که همچنان ادامه خواهد داشت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم اضافه کرد:از ابتدای طرح تاکنون، ۴۷۱۲ کیلو مواد غذایی غیرقابل مصرف و فاسد از چرخه مصرف و عرضه خارج و یا معدوم شد.

وی عنوان کرد:طی این مدت۳ هزار و ۱۵۵ بازدید و نظارت بهداشتی بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن بین راهی، عمومی، مساجد و اماکن متبرکه انجام شده و۲۹۹ مورد نمونه برداری از آب آشامیدنی و ۱۲۹ مورد نمونه برداری از مواد غذایی نیز انجام شده است.

ایزانلو بیان کرد: به منظور حفظ سلامت مومنین و روزه داران، علاوه بر مراکز و اماکن مذکور، نظارت بر شیرینی فروشی ها، کارگاه های قنادی، مراکز تهیه و فروش آش و حلیم، زولبیا و بامیه فروشی ها و مساجد، تکایا، ایستگاه های صلواتی و موکب ها تشدید یافته و با استفاده از تجهیزات پرتابل بازرسی تعداد ۱۶۳۶ مورد سنجش با این تجهیزات انجام پذیرفته است.

در جلسه کميسيون برنامه ريزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان قم مقرر شد کالای قاچاق کشف شده در اختيار نهادهای خدمت رسان قرار گيرد.

در اين جلسه مقرر شد کالای قاچاق کشف شده در دو ماه نخست امسال شامل پوشاک، لوازم تزيينی و لوازم خانگی به ارزش سه ميليارد و 300 ميليون تومان در اختيار نهادهای خدمت رسان از جمله کميته امداد امام خمينی و برخی نهادهای علمی از جمله مراکز فنی و حرفه ای گيرد.

انتهای پیام/ح

۵ تن مواد غذایی در قم معدوم شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار