شهردار اصفهان از شركت در اجلاس بين المللي شبکه شهرهای خلاق جهان در شهر كراكوف لهستان در هفته جاري خبر داد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،قدرت الله نوروزي در برنامه راديويي "سلام اصفهان" با تبريك روز جهاني صنايع دستي اظهار كرد: شبکه شهرهای خلاق یونسکو به منظور تقویت تعاملات بین المللی بین شهرها ايجاد شده است و اصفهان به دليل تنوع در صنايع دستي از جمله شهرهاي خلاق جهاني در اين حوزه شناخته مي شود.  

وي با اشاره به اين كه شبکه شهرهای خلاق یونسکو در سال 2004 و به منظور ترویج همکاری میان شهرهای مطرح در اين حوزه ايجاد شد و هم اکنون 180 شهر جهان عضو اين شبكه هستند، اذعان داشت: این شهرها برای دستیابی به اهداف مشترکی چون قرار دادن خلاقیت و توسعه فرهنگی در صدر برنامه‌‌های توسعه محلی و همکاری فعالانه در مشارکت‌‌های بین شهری تلاش می‌‌کنند. 

شهردار اصفهان با بيان اين كه شهرهای خلاق در هفت حوزه تعريف مي شوند، تصريح كرد: با توجه به اين كه شهر اصفهان از شهرهاي خلاق در زمينه صنايع دستي است، مي توانيم شاهد توسعه همكارهاي بين المللي اصفهان در زمينه مهارت هاي سنتي باشيم و از خلاقيت و نوآوري هاي اين عرصه بيشتر بهره ببريم.

نوروزي با تأكيد بر اين كه مديريت شهري اصفهان به بازیابی ظرفیت های اقتصادی، اجتماعی و صنایع دستي اصفهان مي انديشد، بيان كرد: شهرداري اصفهان توسعه در عرصه صنايع خلاق و جذب بيشتر گردشگر با رويکرد بازاريابي شهري را در اولويت اهداف خود قرار داده است. 

وی از شركت در اجلاس بين المللي شهرهای خلاق در شهر كراكوف لهستان در هفته جاري خبر داد و افزود: اميد است اين اجلاس براي هنرمندان و بازار صنايع دستي شهر اصفهان دستاوردهاي خوبي را به همراه داشته باشد.

گفتني است از ایران دو شهر رشت و اصفهان به ترتیب به دلیل " تنوع در غذا " و " صنایع دستی " به ‌عنوان شهر خلاق جهاني انتخاب شده‌اند. 

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار