داریوش امانی معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای در گفتوگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛با بیان اینکه تمامی خواستههای کامیونداران در حال بررسی است،اظهار کرد: برخی از کامیونداران از افزایش قیمت لوازم یدکی خودرو و لاستیک گلایهمند بودند که سعی کردهایم با همکاری وزارت بازرگانی مشکل آنها را برطرف کنیم.
وی ادامه داد:سازمان راهداری به وزارت بازرگانی اعلام آمادگی کرده است که در تمامی پایانههای بار و مسافربری برای تأسیس نمایندگی ویژه لوازم یدکی خودرو و لاستیک محلی اقداماتی صورت بگیرد که درخصوص تحقق این موضوع مشکلی وجود ندارد.
امانی با بیان اینکه بسیاری از کامیونداران انتظار داشتند که کرایه آنها بر اساس تن و کیلومتر محاسبه شود ،گفت: تحقق این انتظار یک اقدام زمانبر است. سعی کردهایم ظرف یک هفته آتی کارهای کارشناسی این امر را انجام دهیم.در صورتیکه این اتفاق صورت گیرد اعداد و ارقام بارنامههای کامیونداران وضعیت بهتری پیدا خواهد کرد در نتیجه مشکلی از لحاظ جابجایی بار ایجاد نمیشود.
معاون حمل و نقل سازمان شهرداری با بیان اینکه با تمامی دلالان و واسطهگران پایانهها برخورد قاطعی صورت خواهد گرفت، گفت: سازمان راهداری با شرکتهای حمل ونقلی که از کامیونداران کمیسیون اضافی دریافت می کرده اند و یا خارج از نوبت، بار تحویل می داده اند برخورد قاطعی خواهد کرد . این موضوع در اسرع وقت پیگیری می شود.
امانی تأکید کرد: متأسفانه برخی از دلالان و سوء استفاده کنندگانی که در شرکتهای حمل و نقلی حضور دارند باعث ایجاد مشکلات و تخلفاتی در حوزه بار شده اند. سازمان راهداری در گلوگاههای مختلف دلالان را شناسایی کرده و با آنها برخورد جدی خواهد کرد.
وی با بیان اینکه دلالان نقشی در حمل ونقل ندارند ،گفت: این افراد جزو شرکت های حمل ونقلی و یا رانندگان نیستند و تنها پول کثیفی را از افراد بدون پرداخت مالیات ویا شناسه دریافت می کنند همین مو ضوع باعث آسیب به حوزه حمل ونقل شده است.
معاون حمل و نقل سازمان راهداری با بیان اینکه هم اکنون میانگین صدور بارنامه در روز 85 تا 90 هزار بار است،بیان کرد: هفته گذشته 116 هزار بارنامه صادر شده است که این موضوع نشان دهنده کاهش اعتراضات کامیونداران است.
انتهای پیام/