حسن نیا گفت: اجرای برخی خواسته رانندگان کامیون‌ فراتر از اختیارات سازمان راهداری و وزارت راه‌وشهرسازی است و نیاز به موافقت مجلس دارد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،به نقل از وزارت راه و شهرسازی، عبدالهاشم حسن‌نیا معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه روز گذشته ‌صدور بارنامه نسبت به روز قبل از آن ۱۸ درصد افزایش یافت، اظهار کرد: روز جاری شاهد افزایش تردد ماشین‌های حمل بار سنگین در جاده‌ها بودیم.

وی با اشاره به اجرا و بررسی خواسته‌های رانندگان در کارگروه و کمیسیون تخصصی‌ گفت: بخشی از خواسته‌های رانندگان کامیون و کامیون‌داران امکان اجرایی شدن در کوتاه‌مدت را دارد مانند افزایش نرخ کرایه که این خواسته به اجرا رسید و کرایه‌بها تا ۲۰ درصد افزایش یافت.

حسن‌نیا اضافه کرد: همچنین خواسته پرداخت یارانه بیمه رانندگان هم به اجرا رسید و در حال حاضر مشکل قطع یارانه بیمه رانندگان حل شده و به اجرا رسیده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: امکان اجرای برخی خواسته رانندگان و کامیون‌داران در کوتاه‌مدت وجود ندارد و بررسی و اجرایی شدن آن زمان‌بر است.

وی افزود: یکی از خواسته‌های رانندگان کامیون و کامیون‌داران تعیین کرایه‌بها براساس تن- کیلومتر است که صنف مرتبط باید طرح دقیق خود را در این‌باره به سازمان راهداری ارایه دهد و این طرح در کمیسیون تخصصی بررسی شود که هنوز طرح تعیین کرایه‌بها برمبنای تن – کیلومتر از سوی صنف رانندگان ارایه نشده است.

حسن‌نیا با بیان اینکه اجرایی‌شدن برخی خواسته‌های رانندگان کامیون و کامیون‌داران فراتر از اختیارات سازمان راهداری و وزارت راه‌وشهرسازی است و نیاز به موافقت مجلس دارد، تاکید کرد: اینکه رانندگان کامیون مشمول قانون مرتبط با مشاغل سخت و زیان‌آور شوند را مجلس باید تصویب کند و اجرای آن در حدود اختیارات سازمان راهداری نیست که البته در این باره هم با نمایندگان مجلس مذاکراتی انجام شده است.

انتهای پیام/

نرخ کرایه‌بهای کامیون داران  تا ۲۰ درصد افزایش یافت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۹:۰۱ ۱۲ خرداد ۱۳۹۷
بنظر من اگر دولت بیاد نظارت را قویتر کند و واسطه ها را رصد کند دیگه حق کامیون دارها کمتر ضایع میشه و بار مردم با یک کرایه منصفانه جابجا میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۷ ۱۱ خرداد ۱۳۹۷
سلام
مهم مهم مهم :
مشکل اصلی در رابطه با کرایه بهای کامیون داران در صد بالایی است که پایانه ها و بارفروشان و دلال ها بر میدارند چنانکه یکی از کامیون داران می گفت با مبلغ یک میلیون و دویست هزار تومان از تهران برای اصفهان بار بردم که از مبلغ بارنامه فقط 400 هزار تومان به من می رسیدو 800 هزار تومان را قبل از حرکت کامیون و در طی صدور بارنامه برای خودشان منظور کرده بودند.
می توان با مشخص کردن درصد منصفانه از بارنامه هم کامیون داران را راضی کرد و هم کرایه ها را افزایش نداد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۷ ۱۱ خرداد ۱۳۹۷
به نظر من چون راه آهن يك دهم كاميون وابستگي به خارج داره و تقريبا صد در صد ميشه داخل توليد كرد و اقتصاد مقاومتي خالصه بايد به جاي اينكه ارز گرونقيمت رو صرف واردات تعداد زيادي كاميون كنيم كه كشته هاي جاده ها بيشتر بشه صرف زياد كردن راه آهن و واگن و ترن كنيم
آخرین اخبار