یک مقام انگلیسی اعلام کرد نخست‌وزیر انگلیس برنامه‌ای برای دیدار رسمی با رئیس‌جمهور آمریکا در حاشیه اجلاس گروه ۷ ندارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، یک مقام انگلیسی روز پنجشنبه گفت ترزا می، نخست وزیر انگلیس، در حاشیه نشست سران گروه 7 کشور، با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، دیدار دو جانبه رسمی انجام نخواهد داد. با این حال، این مقام گفت ترزا می با سران دیگر کشورها ملاقات می‌کند.

اجلاس سران گروه 7 که در روزهای جمعه و شنبه در استان کبک کانادا برگزار خواهد شد، نخستین فرصت برای مقابله مستقیم با ترامپ بر سر تصمیم او برای وضع تعرفه‌های گمرکی بر واردات فولاد و آلومینیوم از کانادا، مکزیک و کشورهای اتحادیه اروپا خواهد بود.

پس از آن‌ که جزئیات سفر ترزا می به کانادا به دست خبرنگاران رسید، مقامات انگلیس تایید کردند وی با ترامپ دیدار رسمی انجام نخواهد داد. با این حال، مقامات انگلیس دیدار دوجانبه در قالبی دیگر را رد نکردند.

می اشاره کرد انگلیس از اتحادیه اروپا می‌خواهد در اقدامات متقابل علیه آمریکا، خویشتن‌داری کند و گفت به تلاش خود برای تبلیغ مزایای تجارت آزاد ادامه خواهد داد.

وی در گفتگو با خبرنگاران گفت: «مسلم است که اتحادیه اروپا پاسخ خواهد داد. ما می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم که این پاسخ متناسب خواهد بود و در چارچوب قوانین سازمان تجارت جهانی قرار خواهد داشت. با دیگر کشورهای اتحادیه اروپا همکاری می‌کنیم که آن‌ها نیز این اطمینان را بدهند.»

ترزا می افزود: «ما به نوبه خود می‌خواهیم مدافع بزرگ تجارت آزاد در سراسر جهان باشیم و این اقدام را نیز انجام خواهیم داد.»

خروج قریب‌الوقوع انگلیس از اتحادیه اروپا و تمایل این کشور به اتخاذ یک توافق تجاری با آمریکا به عنوان مهمترین بخش راهبرد پس از برکسیت، می را در موقعیتی حساس قرار داده است. ترزا می باید برای محدود کردن خسارت‌های ناشی از این مناقشه تجاری، دونالد ترامپ را در کنار خود نگه دارد و از خود ضعف نشان ندهد و از طرفی دیگر، باید نقش خود را در اتحادیه اروپا ایفا کند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار