بازگیر گفت: آب شرب تهران از فاضلاب تصفیه شده تأمین نمی‌شود و این آب تنها برای مصارف کشاورزی جنوب شهر و آبیاری فضای سبز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

محمد حسین بازگیر رئیس محیط زیست شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در رابطه با آب شرب و فاضلاب تهران اظهار کرد: متولی سلامتی آب شرب و چگونگی تامین آن در شهرها شرکت آب و فاضلاب شهری است و سازمان محیط زیست تنها کار نظارت بر این شرکت‌ها را بر عهده دارد.

وی ادامه داد: بخش عمده آب شرب تهران از 5 سد بزرگ اطراف آن یعنی سدهای لتیان، ماملو، امیرکبیر و طالقان و مابقی آب شرب مورد نیاز از چاه‌های حفر شده در دشت تهران تامین می‌شود.

بازگیر گفت: حدود 30 درصد از آب شرب شهر تهران از چاه‌های حفر شده در دشت‌ها و حدود 70 درصد آن نیز از سدهای اطراف تأمین می‌شود.

وی افزود: برای تامین آب شرب شهر تهران از آب تصفیه شده فاضلاب استفاده نمی‌شود، بلکه این آب برای مصارف کشاورزی در جنوب تهران و آبیاری فضای سبز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رئیس محیط زیست شهر تهران در خصوص آبیاری مزارع کشاورزی در جنوب تهران تصریح کرد: سازمان محیط زیست با همکاری وزارتخانه‌های مربوطه نظارت و پایش دقیقی بر آبیاری مزارع کشاورزی داشته است و تاکنون اقدامات مناسبی برای بهداشتی بودن آب مخصوص آبیاری مزارع انجام شده است.

انتهای پیام/

آبیاری مزارع کشاورزی جنوب تهران با آب تصفیه شده فاضلاب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار