نیروهای مسلح تایوان روز پنجشنبه رزمایش نظامی گسترده‌ای را در این جزیره برگزار کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، تایوان عملیات دفع یک حمله نظامی را شبیه‌سازی کرد و برای نخستین بار به عنوان بخشی از مانور نظامی سالانه خود، از پهپادهای غیرنظامی استفاده کرد. این مانور نظامی در حالی برگزار شده است که تنش‌ها میان این جزیره با حکومت خودمختار و چین تشدید شده است.

این مانورها با نظارت تسای اینگ ون، رئیس جمهور تایوان، و پادشاه سوازیلند برگزار شد.

پکن در سیاست «چین واحد» خود، جزیره تایوان را استان خود می‌داند. این کشور هرگز استفاده از اسلحه را برای بازگرداندن این جزیره به سرزمین اصلی چین رد نکرده است.

نیروی هوایی چین در ماه‌های گذشته چندین مانور در نزدیک این جزیره انجام داده اند. تایپه برگزاری این مانورهای هوایی را اقدام تحریک‌آمیز چین خوانده است.

تسای اینگ ون در زمان برگزاری این مانور نظامی گفت: «اثربخشی نیروهای مسلح ما در مبارزه، تضمین امنیت ملی ماست. این پایه شکوفایی جامعه است و نیرویی است که از ارزش‌های دموکراسی و آزادی ما دفاع می‌کند.»

وی افزود: «تا زمانی که نیروهای مسلح ما حضور دارند، تایوان نیز حضور خواهد داشت.»

در این مانور سالانه، بیش از 4 هزار پرسنل و بالغ بر 1500 تجهیزات نظامی حضور داشته اند. همچنین، در انجام این مانور از پهپادها برای انجام عملیات شناسایی و نظارت، و کارگران ساختمانی به منظور تعمیر باند پرواز یک پایگاه هوایی استفاده شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آسیا ، چین ، تسلیحات نظامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار