رئیس پلیس راه استان قزوین گفت: با آغاز تعطیلات ایام خرداد ماه ترافیک در بیشتر محور‌های مواصلاتی استان قزوین سنگین و روان است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ نصرالله بیگلری رئیس پلیس راه استان قزوین گفت: با آغاز تعطیلات شاهد افزایش تردد در بیشتر محور‌های مواصلاتی استان هستیم و در حال حاضر بیشترین تردد در اتوبان قزوین به کرج، قزوین به رشت و قزوین به زنجان صورت می‌گیرد.

رئیس پلیس راه استان قزوین بیان کرد: از امروز عصر ترافیک در جاده‌ها سنگین شده و از رانندگان انتظار داریم با حوصله رانندگی کنند و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی را جدی بگیرند.

وی اضافه کرد: بستن کمربند ایمنی و صحبت نکردن با تلفن همراه به همه رانندگان توصیه می‌شود و تاکید داریم پس از دو ساعت رانندگی با توقف در مکان‌های مطمئن و پارکینگ‌ها ۱۰ دقیقه استراحت کرده و سپس ادامه مسیر دهند.

سرهنگ بیگلری یادآورشد: رعایت فاصله طولی از خودروی جلویی، پرهیز از سبقت و سرعت غیرمجاز، از نکاتی است که ایمنی سفر را تضمین می‌کند و امیدواریم همه رانندگان به آن توجه کنند.

رئیس پلیس راه استان قزوین اظهارامیدواری کرد با رعایت هشدار‌های پلیس و توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی زمینه مسافرت‌هایی ایمن و توام با آرامش و اسایش در جاده‌های استان و کشور برای مردم مهیا شود.

وی همچنین گفت: بستن کمربند ایمنی حتی برای سرنشینان صندلی عقب خودرو را نباید فراموش کرد و قبل از رانندگی هم باید خواب کافی داشت و از مصرف دارو‌های خواب آور خودداری کرد.

بیگلری اظهارداشت:رانندگی در شب قواعد خاص خود را دارد، در شب‌ها میدان و عمق دید کاهش محسوسی پیدا می‌کند بنابراین تا آنجا که امکان دارد بهتر است از رانندگی در شب پرهیز شود. اما در صورت رانندگی در شب سرعت باید حداقل ۱۰ کیلومتر کمتر از سرعت معمولی در روز باشد و آینه دید عقب نیز در وضعیت دید شبانه قرار گیرد.

۶۰ اکیپ گشت پلیس در محور‌ها مستقر است

وی اضافه کرد: ۶۰ اکیپ پلیس راه در تمامی محور‌های مواصلاتی استان امنیت جاده‌ها را برقرار کرده اند، ولی انتظار داریم مشارکت مردم و رانندگان در همراهی با پلیس بیشتر شود تا با کمترین حادثه از روز‌های تعطیلات گذر کنیم.

بیگلری از محدودیت‌های ترافیکی در برخی محور‌ها هم خبرداد و گفت: در محور رشت به قزوین و بالعکس تردد تریلر‌ها و کامیون‌ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۱۲ الی ۲۴ روز یکشنبه ۱۳ خرداد ماه و همچنین از ساعت ۸ الی ۲۴ روز‌های دوشنبه و جمعه هفته جاری ممنوع است.

 

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.