نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی گفت:طرح‌های انتقال آب، اقدامی شتاب زده و بدون پشتوانه علمی است که ضرورت بازنگری اساسی در آنها احساس می شود.

طرح‌های انتقال آب، اقدامی شتاب زده و بدون پشتوانه علمی استراضی نوری عضو کمیسیون کشاورزی ،آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به تاثیر کمبود بارش در کشاورزی استان خوزستان ،اظهار کرد:زیرساخت اصلی کشاورزی استان خوزستان ؛ تامین محصولات استراتژیک مانند گندم، خرما و ذرت است که با توجه به خشکسالی اخیر و کاهش تولید  نیاز است اقداماتی برای تقویت این حوزه صورت گیرد.

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات حمایتی وزرات جهاد کشاورزی برای تقویت کشاورزی استان خوزستان تصریح کرد:با انجام اقداماتی برای اصلاح سیستم‌های کشاورزی می‌توان به بهبود شرایط این بخش امیدوار شد.

وی با اشاره به مصوبه وزرات نیرو برای محدودیت کشت در برخی از استان‌ها بیان کرد:با توجه به خشکسالی کشور در یک دهه گذشته و شرایط بحرانی پدیدار شده در مورد ذخائر آب، کشت برنج به جز در استان‌های شمالی با ممنوعیت روبه رو شده است که باید با کشت جایگزین شرایط را برای ادامه فعالیت کشاورزان فراهم کرد.

 عضو کمیسیون کشاورزی ،آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از طرح‌های انتقال آب بین حوزه‌ای ،ابراز کرد: طرح‌های انتقال آب، اقدامی شتاب زده و بدون پشتوانه علمی است که برای کاهش تنش آبی صورت می‌گیرد.با توجه به آثار منفی زیست محیطی این قبیل از طرحها ضرورت بازنگری اساسی دربحث‌های انتقال آب و سدسازی به شدت احساس می‌شود.

نوری در پایان با اشاره به وضعیت سد گتوند گفت: ساخت سد گتوند بعنوان یک اقدام عجولانه  اثرات منفی بسیاری را به محیط زیست تحمیل کرده است . باید برای کنترل تبعات مخرب آن تمهیداتی اساسی در نظرگرفته شود.

انتهای پیام/

سد گتوند فاجعه زیست محیطی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار