سرپرست معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان غربی گفت:با تخصیص اعتبارات لازم، عملیات ساماندهی مسیر دسترسی به اثر تاریخی فخریگاه شهرستان مهاباد شروع شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛اثر صخره‌ای و دست کَند فخریگاه یکی از آثار شاخص تاریخی شهرستان مهاباد است که جاذبه خاصی برای گردشگران دارد؛ این اثر که بر سر راه مهاباد به میاندوآب قرار گرفته از دور همچون اتاقکی که در دل صخره کنده شده دیده می‌شود، با این حال به دلیل اینکه مسیر دسترسی به آن با کمی دشواری همراه است، مسافران عبوری و گردشگران رغبت چندانی به بازدید از آن نشان نمی‌دهند از همین رو، ایجاد راه دسترسی سهل و آسان به آن و راه اندازی و ایجاد امکانات رفاهی، یکی از برنامه‌های توسعه زیرساخت‌های گردشگری این اداره کل بوده است.

بر همین اساس، سرانجام با بررسی‌ها و مطالعات بعمل آمده و تخصیص یافتن اعتبار پیش بینی شده، برای اولین بار عملیات ساماندهی و ایجاد راه دسترسی به این اثر تاریخی توسط این اداره کل شروع شده است.

در همین خصوص، جلیل رستم پور سرپرست معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان غربی با اشاره به جزئیات پروژه گفت: با عنایت به لزوم انجام عملیات زیرساختی در محل یاد شده، عملیات ساماندهی مسیر دسترسی به آن با اعتباری معادل ۲۵۰۰ میلیون ریال از حدود یکماه پیش توسط پیمانکار خصوصی ذی صلاح و با نظارت این اداره کل شروع شده است.

وی ادامه داد: در این عملیات قرار است که مسیر دسترسی به این اثر، زیرسازی و بهسازی و آسفالت ریزی شود و همچنین احداث سکو‌های استراحتگاهی در بخشی از مسیر مدنظر می‌باشد.

رستم پور تصریح کرد: بی گمان توسعه زیرساخت‌ها و تسهیل راه‌های دسترسی به آثار تاریخی و طبیعی در جذب گردشگران تاثیرات زیاد خواهد داشت.

گفتنی است که اثر تاریخی گوردخمه فخریگاه منتسب به دوران ماد‌ها بوده و در سال ۱۳۱۶ و بعنوان ششمین اثر استان در فهرست آثار تاریخی- ملی کشور به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/م

  گوردخمه فخریگاه مهاباد 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.