مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی از افزایش ۸۴ درصدی بازدید کنندگان از جاذبه‌های گردشگری استان در نوروز ۹۷ خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ جلیل جباری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی در نخستین جلسه شورای اداری آذربایجان غربی که در محل سالن شهید عطایی استانداری برگزار شد گفت:: ۱۳۲ میلیون نفر از جاذبه‌های گردشگری در کشور بازدید کرده اند که ۳۴ درصد پیشرفت داشته و حدود یک میلیون و ۹۴۷ هزار نفر نیز از مجموعه جاذبه‌های گردشگری آذربایجان غربی بازدید نمودند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸۴ درصد افزایش را نشان می‌دهد.
وی افزود: همچنین در کل کشور ۷۴ میلیون نفر اقامت ثبت شده است که رشد ۲۰ درصدی را دارد و در آذربایجان غربی با اقامت ۱۹۶ هزار و ۶۵۶ نفر نیز شاهد رشد ۵۱ درصدی میزان اقامت کنندگان بودیم.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی اضافه کرد: علاوه بر این، در ایام تعطیلات نوروزی امسال تعداد ۱۷۷ هزار و ۸۲ نفر از موزه‌ها و اماکن تاریخی استان بازدید کرده اند که این میزان نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته ۳۳ درصد رشد داشته است.
جباری تصریح کرد: ستاد اجرایی خدمات سفر آذربایجان غربی یک ستاد دائمی است و در نوروز نیز دستورالعمل ویژه‌ای دریافت می‌کند و از استاندار آذربایجان غربی نیز می‌خواهیم که در طول سال این ستاد تشکیل شود تا در رابطه با توسعه بحث گردشگری و انسجام بخشی به خدماتی که باید به مسافرین ارائه شود، بتوان این ستاد را تشکیل داد و بهتر عمل کرد.
وی اضافه کرد: این ستاد از ۱۹ دستگاه اجرایی در قالب ۱۰ کمیته تخصصی شکل گرفته است که کمیته‌ها باید در طول سال جلسات خود را تشکیل دهند و برنامه ریزی‌های لازم را انجام دهند و امسال هم خوشبختانه این ستاد از ماه‌ها قبل از تعطیلات نوروزی توانست جلسات خود را تشکیل دهد و اقدامات لازم را انجام و کارنامه خوبی را به ثبت برساند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی گفت: عمده‌ترین وظایف این ستاد نظارت مستمر و تلفیقی بر تاسیسات گردشگری، نماز خانه‌ها و مجتمع‌های بین راهی، سرویس‌های بهداشتی و انجام تبلیغات محیطی بود که امروزه نیز یکی از وظایف تمامی دستگاه‌ها تبلیغ جاذبه‌ها و ظرفیت‌های گردشگری آذربایجان غربی است.
جباری تصریح کرد: هزار نفر از عوامل اجرایی خدمات سفر در ۱۷ دوره و دو ماه مانده به شروع تعطیلات آموزش دیده و ۳۰ نفر راهنمای مسلط به زبان خارجی و داشتن اطلاعات گردشگری به کار گرفته شدند.
وی همچنین، پیش بینی کمپ‌های استراحت موقت برای مسافرین، ایجاد و راه اندازی اتوبوس‌های گردشگری و تجهیز و آماده سازی مجموعه‌های اقامتی و هتل‌ها از دیگر فعالیت‌های این ستاد عنوان کرد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی تصریح کرد: در این ایام سامانه یکپارچه نظارت بر خدمات سفر برای رسیدگی به شکایات راه اندازی شد و ارزان سازی سفر و جلوگیری از افزایش قیمت و ارائه تخفیف تا ۳۰ درصد در دستور کار قرار گرفت و شکایات مسافرین نیز بمیزان ۵۰ درصد کاهش یافت.
وی همچنین یادآور شد: افزایش اقامت در اقامتگاه‌های بوم گردی را در دستور کار قرار دادیم بطوریکه در ۷ واحد اقامت بوم گردی موجود در سطح استان ۵۳۰ نفر اقامت داشتند.
انتهای پیام/ح


بازدید از جاذبه‌های گردشگری آذربایجان غربی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.