مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان غربی گفت:هدف از برگزاری نوروزگاه احیای آیین های سنتی و معرفی آنها به گردشگران نوروزی و مردم منطقه است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛ جلیل جباری مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان غربی در حاشیه مراسم اختتامیه نوروزگاه گفت: هدف از برگزاری نوروزگاه احیای آیین های سنتی و معرفی آنها به گردشگران نوروزی و مردم منطقه است.

وی افزود:نوروزگاه بر اساس برنامه ملی و سراسری جهت احیای آداب و سنن و رسوم نوروزی در میاندوآب هم برگزار شد.

جباری ادامه داد:آداب و سننی که در گذشته در بطن جامعه قرار داشت و برخی از این مراسمات فراموش شده بود و هدف اصلی ما احیای این سنت ها و انتقال به نسل آینده است و همچنین آداب و رسوم نوروزی به عنوان یک جاذبه گردشگری شناخته می شود و می تواند در جذب گردشگر نقش به سزایی داشته باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: برنامه های نوروزگاه در آذربایجانغربی از چهارشنبه آخر سال 96 دست کم در 20 نقطه از استان شروع به کار کرده است و  استقبال قابل توجهی هم از این مراسمات شده است.

جباری ادامه داد: فرهنگ آذربایجان به ویژه میاندوآب فرهنگ غنی و اصیلی است، باید تلاش کنیم در برنامه های بعدی به لحاظ کمی و کیفی سطح برنامه ها را بالاتر ببریم و بیشتر بر روی آداب سنتی که نزد مردم رو به فراموشی است برنامه ریزی کنیم.

وی با اشاره به پل تاریخی تاتائو که در حال تخریب است،گفت:قرارداد مرمت پل تاریخی تاتائو(میرزا رسول)با اعتبار 3میلیارد ريالی با پیمانکار بسته شده است و منتظر هستیم سطح آب کمی کاهش یابد تا کار را شروع کنیم و طبق قرارداد باید طی 4،5 ماه این پل تاریخی به طور کامل مرمت شود.

جباری به وضعیت ساختمان موزه میاندوآب هم اشاره کرد و گفت:برای احداث ساختمان موزه میاندوآب هم اعتبار 3 میلیارد ريالی تامین شده است و فراخوان طراحی معماری موزه میاندوآب اقدام کرده ایم و تلاش می کنیم در کمترین زمان ممکن عملیات احداث ساختمان جدید آغاز گردد.

وی به وضعیت کلیسا میاندوآب واقع در منطقه گردشگری نوروزلو هم اشاره کرد و گفت: برای زیرساخت های منطقه گردشگری نوروزلو هزینه کرده ایم، اگر امور آب منطقه ای تعامل داشته باشد و اجازه ورود سازمان میراث فرهنگی را بدهد آماده ایم راههای دسترسی، کمپینگ و همچنین بهسازی کلیسا را انجام دهیم و امیدواریم روزی درهای این مجموعه جهت بازدید و استفاده مردم و گردشگران باز باشد.

انتهای پیام/م

اختتامیه مراسم نوروزگاه در میاندوآب

برچسب ها: نوروز ، میراث فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.