وزارت کشور انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد پیش‌بینی می‌شود تهدیدات تروریستی تا دو سال آینده در سطح کنونی باقی بماند و حتی احتمال تشدید آن نیز وجود دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، وزارت کشور انگلیس در نخستین سالروز وقوع حادثه‌ای تروریستی در مرکز لندن که جان 8 نفر را گرفت، اعلام کرد پیش‌بینی می‌شود تهدیدهای تروریستی در انگلیس در طی دو سال آینده در سطح بالایی باقی بماند و حتی ممکن است تشدید شود.

خطر تروریستی در انگلیس اکنون در سطح «شدید» ارزیابی شده است که به معنای احتمال بالای وقوع حمله‌ای تروریستی در این کشور است. دولت انگلیس اعلام کرده است از ماه ژوئن سال 2013، 25 حمله تروریستی را خنثی کرده است که 12 مورد آن از ماه مارس سال 2017 تاکنون بوده اند.

قرار است روز دوشنبه دولت انگلیس راهبرد جدید مبارزه با تروریسم خود را اعلام کند. انگلیس اعلام کرده است این راهبرد به صورتی طراحی شده است که بتواند با تغییرات اخیر گروه‌های مختلف تروریستی همگام باشد.

وزارت کشور انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد: «در مجموع ما پیش‌بینی می‌کنیم تهدیدهای تروریستی برای دستکم دو سال آینده در سطح کنونی خود باقی بماند که البته ممکن است بیش از این نیز تشدید شود.»

سطح تهدیدهای تروریستی در انگلیس در سال 2017، دو بار به «شرایط بحرانی» رسیده بود.

نتایج یک پژوهش نشان داد سیاست مبارزه با تروریسم انگلیس جامع است و سازمان‌دهی مناسبی دارد. با این حال، در گزارش منتشر شده از این پژوهش راهکارهایی برای بهبود آن پیشنهاد شده است.

وزارت کشور انگلیس در ادامه این بیانیه افزود: «تهدیدهای تروریستی دائما در حال تغییر است. گروه‌ها و شبکه‌های مختلف تروریستی در سراسر جهان با سو استفاده از رسانه‌های اجتماعی، فناوری و دانش برای رسیدن به اهداف خود به طور نظام‌مند در حال گسترش هستند.»

در این بیانیه همچنین آمده است تهدیدها از جانب «تروریسم راست گرای افراطی» نیز در حال گسترش است و از ماه مارس سال گذشته میلادی تاکنون، 4 مورد از این حملات احتمالی خنثی شده اند.

ساجد جاوید، وزیر کشور انگلیس، در مراسم یادبود قربانیان حادثه پل لندن سخنرانی خواهد کرد. در این حادثه، سه مرد با خودرو به عابران پیاده حمله کردند و سپس از آن پیاده و با چاقو به مردم حمله‌ور شدند.

گزارش‌ها حاکی است در راهبرد جدید مقابله با تروریسم انگلیس، تلاش خواهد شد توانایی تجزیه و تحلیل داده‌ها برای پلیس و دیگر سرویس‌های امنیتی این کشور افزایش یابد، هماهنگی میان سازمان‌های اطلاعاتی و پلیس درباره مظنون‌های خاص به صورت نزدیک‌تر انجام شود و فعالیت گروه‌های راست گرای افراطی از نزدیک رصد شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: انگلیس ، تروریسم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار