رئیس گروه مهندسی بهداشت محیط و حرفه‎ ای مرکز بهداشت همدان گفت: 25 واحد متخلف به دلیل داشتن نواقص بحرانی پلمپ شدند.

به پلمپ 25 واحد متخلف مواد غذایی فاسد در همدانگزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛حسینعلی نوروزی، رئیس گروه مهندسی بهداشت محیط و حرفه ‎ای مرکز بهداشت همدان بیان کرد: حدود 2 هزار و 370 مورد بازرسی در نیمه نخست ماه مبارک رمضان از مراکز عرضه مواد غذایی این استان صورت گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: بیشتر مواد غذایی فاسد مرتبط با ماه مبارک رمضان بوده که شامل آش، بامیه و ذولبیا هستند.

رئیس گروه مهندسی بهداشت محیط و حرفه ‎ای مرکز بهداشت همدان گفت: در این مدت زمان به دلیل رعایت نکردن بهداشت 82 واحد اخطاریه صادر شده است.

نوروزی اظهار داشت: 49 واحد صنفی متخلف به علت رعایت نکردن مسائل بهداشتی به مرجع قضایی معرفی و 25 واحد به علت داشتن نواقص بحرانی پلمب شدند.

وی گفت: یک هزار و 384 کارت بهداشت توسط مرکز بهداشت این استان در 15 روز نخست ماه مبارک رمضان برای متقاضیان صادر شده است.

رئیس گروه مهندسی بهداشت محیط و حرفه ‎ای مرکز بهداشت همدان افزود: بازرسان این مجموعه در صورت مواجهه با موارد مشکوک، اقدام به نمونه برداری از آن و ارسال به آزمایشگاه می کنند.

نوروزی اضافه کرد: با توجه به مجهز بودن تیم های بازرسی سیار به دستگاه های کنترل سلامت غذایی، یک هزار و 500 مورد آزمایش لحظه ای در محل انجام شد و با متخلفان برخورد قانونی صورت گرفت.

وی ادامه داد: طرح تشدید بازرسی از واحدهای عرضه مواد غذایی با فعالیت 200 بازرس در نوبت صبح و 10 تیم 2 نفره در نوبت عصر از ابتدای ماه مبارک رمضان آغاز شده است.

رئیس گروه مهندسی بهداشت محیط و حرفه ‎ای مرکز بهداشت همدان بیان کرد: شهروندان از طریق تماس با سامانه 190 این مرکز، گزارش هایی در مورد تخلف های صورت گرفته اطلاع رسانی کردند که به تمامی این گزارش های مردمی رسیدگی شد.

انتهای پیام/ ب  

معدوم سازی مواد غذایی فاسد در همدان

برچسب ها: تغذیه ، اخبار سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.