جزینی زاده گفت:شاخص آلودگی هوای شهر کرمان امروز از حد ناسالم هم گذشت.

جزینی زاده،مدیرکل محیط زیست استان کرمان در گفتگویی اختصاصی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، با اشاره به شاخص آلودگی هوای شهر کرمان گفت: شاخص آلودگی هوای شهر کرمان امروز از حد خیلی ناسالم هم گذشت.

مدیرکل محیط زیست استان کرمان گفت: گرو‌های حساس همچنان مراقب ریزگرد‌ها باشند.

وی افزود: کرمانی‌ها تا بارش یک باران باید به این هوای ناسالم عادت کنند و این میهمان ناخوانده در این استان هر چند روز یکبار حضور دارد.

جزینی زاده گفت: مدیریت نکردن منابع آبی، برداشت بی رویه از معادن و رهاشدن بلاتکلیف آن‌ها، خشکیدگی تالاب‌ها و برکه‌ها و اراضی خشک شده از مهمترین علل افزایش گردو غبار در استان است.

وی گفت:امروز شهرستان زرند استان کرمان به مرز خطرناک رسید و اکنون وضعیت بحرانی دراین شهرستان اعلام شده است و شاخص آلودگی آن چندین برابر حد مجاز است.

جزینی زاده افزود: با راه اندازی کارگروه بررسی و مدیریت ریزگرد‌ها اکنون ۱۲ دستگاه اجرایی درگیر این مهم هستند و برنامه‌ خود را ارائه می دهند، اما تا بارندگی در استان صورت نگیرد این وضعیت همچنان ادامه دارد.

وی افزود: بر اساس شاخص آلودگی هوا ۰ تا ۵۰ پاک، بین ۵۱ تا ۱۰۰ وضعیت سالم، بین ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس ،بین ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای همه است، و بالای ۲۰۰ بسیار ناسالم و هشداری برای سلامتی به حساب می‌آید.

جزینی یادآور شد: اکنون استان کرمان در تولید گردو غبار و ریزگرد‌ها درکشور به دلیل نزدیکی به کویر لوت و مشکلات خشکسالی که برخی عوامل انسانی هم درآن دخیلند سی وسه و نه دهم درصد سهم دارد.

انتهای پیام /ی

بارش باران تنها راه رفع آلودگی هوا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار