مدیر کل اوقاف استان مرکزی از آغاز طرح حفظ قرآن در زندان‌های استان مرکزی خبرداد.

 به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ حجت‌الاسلام دلاوری مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در مراسم افتتاح مؤسسه قرآنی آل‌طه و تجلیل از رتبه‌های برتر قرآنی اداره اوقاف و امور خیریه در شهرستان محلات در جمع قرآن‌آموزان موسسه آل‌طه از آغاز طرح حفظ قرآن در زندان‌های استان مرکزی خبرداد.

حجت‌الاسلام دلاوری افزود: اوقاف طرح حفظ قرآن را در زندان‌های مرکز استان شروع کرده که اکنون شمار حفاظ از ۲۰ نفر به ۴۵۰ نفر رسیده است و این طرح با تفاهم‌نامه بین سازمان زندان‌ها و سازمان اوقاف‌و‌امور خیریه به یک طرح کشوری تبدیل شده است.

دوره جدید طرح بزرگ تربیت حافظان و مربیان دردست اقدام در استان مرکزی

وی اضافه کرد: یکی از مسائلی که باید اداره اوقاف پیگیری کند طرح بزرگ تربیت حافظان و مربیان قرآن است که دوره جدید آن در مرکز استان مرکزی در حال شروع است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی ادامه داد: محلات از گذشته مهد دین و دیانت و قرآن نیز با گوشت و پوست مردمش آمیخته بوده است واکنون نیز همین‌گونه است.

در این مراسم مؤسسه قرآنی آل‌طه شهرستان محلات با حضور حجت الاسلام دلاوری مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی و مسئولان شهرستانی افتتاح شد.

بنای این موسسه یک خانه متروکه وقفی است که با کمک ۱۰۰ میلیون ریالی خیرین مرمت و باز‌سازی شد.

این مرکز ۱۲۰متر مساحت آموزشی و ۷ کلاس دارد که در رشته‌های قرائت، ترتیل و تحقیق، تفسیر، مفاهیم و حفظ در مقاطع مختلف به قرآن‌آموزان آموزش داده می‌شود.

همچنین پس از مراسم افتتاحیه از تعدادی از حائزین رتبه‌های برتر در چهل و یکمین دوره مسابقات قرآنی شهرستانی تجلیل شد.

انتهای پیام / ج

 

برچسب ها: قران ، تفسیر قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.