مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان مرکزی ازحضور بیش از ۱۰ هزار نفردرجشنواره قرآنی گل‌های محمدی و گل‌های فاطمی استان مرکزی خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛  حجت‌السلام صفرقربان‌پور مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان مرکزی درجلسه ستادی پنجمین جشنواره قرآنی گل‌های محمدی و گل‌های فاطمی در شهرستان زرندیه گفت: اجرای برنامه‌های مختلف دراین جشنواره با حضور بیش از ۱۰ هزار شرکت کننده باعث نشاط اجتماعی به ویژه در بین جوانان و نوجوانان و کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

حجت‌السلام صفرقربان‌پورافزود: این جشنواره قرآنی دارای دو وجه مجزا محتوایی در رشته‌های گوناگون ازجمله مفاهیم، حفظ، نماز و سایر رشته‌های قابل توجه قرآنی است و در کنار آن کلاس‌های مقابله با آسیب‌های اجتماعی و در وجه دیگر رشته‌های هنری است که با یکدیگر تلفیق شده‌اند.

وی اضافه کرد:پنجمین جشنواره قرآنی گل‌های محمدی و گل‌های فاطمی استان با رویکرد برگزاری مسابقات قرآنی در رشته‌های مختلف حفظ، مفاهیم قرآنی و نماز و بخش هنری برگزار می‌شود.

اختتامیه جشنواره قرآنی گل‌های محمدی و گل‌های فاطمی شهریورماه در دلیجان

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان مرکزی ادامه داد: جشنواره قرآنی گل‌های محمدی و گل‌های فاطمی از اواسط خرداد ماه سال جاری شروع شده و تا اواسط مرداد ماه ادامه دارد و اختتامیه این جشنواره استانی شهریور ماه در شهرستان دلیجان برگزار میگردد.

وی بیان کرد: هم افزایی از دیگر ویژگی‌های این جشنواره است که براین اساس دستگاه‌های فرهنگی با همکاری یکدیگر هدف مشترکی را که نشر قرآن کریم است دنبال می‌کنند.

حجت‌السلام صفرقربان‌پوراظهارکرد: اتکای این جشنواره به بدنه مردمی است که به این خاطر تاکید می‌شود قرآن آموزان دارای رده سنی‌های تعیین شده ۶ تا ۱۸ سال در این جشنواره شرکت داشته باشند.

جشنواره قرآنی گل‌های محمدی و فاطمی موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی

وی با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره قرآنی گل‌های محمدی و فاطمی زمینه برقراری نشاط دینی و اجتماعی و ارتقای معنوی را جامعه فراهم می‌کندافزود: آشنایی با تعالیم قرآن باعث ایجاد آرامش، کاهش اضطراب، نزدیکی به خداوند و غلبه بر هوای نفسانی می‌شود و به دنبال آن، آسیب‌های اجتماعی کاهش می‌یابد.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: همانگونه که تحقیقات علمی نشان داده، راهبرد کاهش آسیب‌های اجتماعی اخلاق‌مداری، انس با قرآن کریم و عمل به آموزه‌های دینی و اسلامی است و که کسانی که در زندگی آموزه‌های قرآنی را سرلوحه امور خود قرار دادندرفتار و کردار قرآنی داشته‌اند شاداب‌تر هستند.

انتهای پیام/ج

برچسب ها: قرآن ، تفسیر قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.