پنجمین جشنواره قرانی گل‌های محمدی و گل‌های فاطمی در استان مرکزی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛  پنجمین جشنواره قرانی گل‌های محمدی و گل‌های فاطمی به منظور ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی در استان مرکزی  آغاز شد.

شفیعی رئیس اداره امور قرآنی استان مرکزی در این مراسم گفت: پنجمین جشنواره قرآنی گل‌های محمدی و گل‌های فاطمی با هدف تربیت قرآنی و ترویج فرهنگ معارف قرآنی و به منظور ایجاد نشاط اجتماعی و پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی در بین کودکان ۶ تا ۱۲ سال و نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال استان مرکزی برگزار می‌شود.

پیش بینی شرکت ۱۰ هزار نفر در جشنواره قرآنی استان مرکزی

حجت الاسلام قربانپور مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی هم گفت: پیش بینی می‌شود در پنجمین جشنواره قرآنی گل‌های محمدی (ص) و گل‌های فاطمی (س) استان مرکزی ۱۰ هزار نفر شرکت کنند.

حجت الاسلام قربانپور افزود: این جشنواره از امروز در رشته‌های حفظ، قرائت، مفاهیم قرآنی، نماز و بخش هنری در دو بخش کودک و نوجوان آغاز می‌شود.

قره شیخ لو، رییس دارالقرآن کشور هم جایگاه استان مرکزی در زمینه برنامه‌های قرآنی و بویژه برگزاری جشنواره قرانی گل‌های محمدی و فاطمی را بسیار ارزشمند دانست که می‌تواند الگوی مناسبی برای سایر استان‌ها باشد.

سید علی آقازاده استاندار مرکزی هم گفت: نشاط اجتماعی می‌تواند در همه زمینه‌ها وجود داشته باشد و برگزاری جشنواره‌های قرآنی هم می‌توانند یکی از فاکتور‌های نشاط اجتماعی در جامعه باشد.

آقازاده افزود: برگزاری این جشنواره در استان مرکزی طرحی مبتکرانه است که می‌تواند استعداد‌های قرآنی را شناسایی کند و الگوی مناسبی در زمینه برنامه‌های قرآنی کشور باشد.

در پایان این جلسه از پوستر این جشنواره رونمایی شد.

انتهای پیام / ج

برچسب ها: قرآن ، تفسیر قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.