کارشناسان این بار در طراحی خودرو به جای درب یا بدنه عجیب و غریب به سراغ چرخ‌ها رفته و خودرویی منحصربه فرد و دوست دار محیط زیست تولید کرده اند.

به گزارش خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کارشناسان در طرحی نوآورانه نوعی خودروی برقی به نام Nobe۱۰۰ تولید کرده اند که دارای سه چرخ و صندلی برای نشستن سرنشینان است و در کمتر از سه ساعت شارژ می‌شود.


این خودروی منحصربه فرد بازطراحی نوعی خودرو با همین ویژگی‌های ظاهری متعلق به سال‌ها پیش در دهه ۱۹۶۰ میلادی و دارای 2 باتری اصلی، ساخته شده به وسیله دانشمندان سوئدی است.

نمونه قبلی این خودرو برای سال ها مورد استفاده قرار می گرفت اما بنزینی بود و حال با دگرگون کردن ساختار درونی، نسل جدید آن به شکل برقی ساخته شده است.

نمونه اولیه این خودرو قرار است تنها در قاره اروپا مورد استفاده قرار گیرد، از جمله مشخصات فنی این خودرو، رسیدن به سرعت ۲۲۰ کیلومتر بر ساعت، موتور هیدرولیکی با توان ۶۰ اسب بخار و بدنه ساخته شده از جنس کامپوزیت را می‌توان نام برد.


کارشناسان هدف از ساخت نوب ۱۰۰ را استفاده از یک وسیله حمل و نقل منحصر به فرد، کوچک و دوست دار محیط زیست با طراحی ویژه اعلام کرده اند که می‌تواند در هربار شارژ باتری تا ۲۴ کیلومتر به حرکت ادامه دهد و قابلیت شارژ در کشور‌های مختلف اروپایی را دارد.


طراحان این خودرو حتی امکان شارژ با مایعات را نیز برای آن درنظر گرفته اند تا در زمانی که امکان شارژ باتری مهیا نیست بتوان ازخودرو استفاده کرد.

منبع:newatlas

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار