مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس گفت: تمام موقوفات فارس تا پایان سال ۹۸ دارای سند می‌شوند.

سند دار شدن موقوفات فارس تا پایان سال ۹۸

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حجت الاسلام عباس موسوی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس با اشاره به روند صدور اسناد مالکیت برای املاک موقوفه استان گفت: بنا بر تفاهم نامه‌ای که با اداره کل ثبت اسناد و املاک استان منعقد شده، کارگروه ویژه موظفند روند امور را سرعت بخشند.

وی با بیان اینکه به واسطه پیگیری‌ها و اقدام‌های این کارگروه مشترک، پارسال افزون بر ۲ هزار و ۴۰۰ سند مالکیت برای موقوفات فارس صادر شده، افزود: پیش بینی می‌شود حداکثر تا پایان سال ۹۸، اسناد مالکیت تمام موقوفات استان صادر شود.

موسوی تصریح کرد: حدود دو سوم املاک و زمین‌های شیراز وقفی هستند که حوزه وقف در بیشتر ابعاد، رتبه‌های اول تا دوم کشور را دارد و این استان به لحاظ تعداد بقاع متبرکه در کشور مقام نخست را به خود اختصاص داده که یک هشتم بقاع متبرکه کشور شامل یک هزارو ۴۰۸ بقعه در فارس است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس ادامه داد: ۱۸۰ هزار رقبه موقوفه نیز در استان فارس وجود دارد و ۳۱ دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه در آن دایر است.

وی اضافه کرد: بسیاری املاک وقفی در استان فارس وجود دارد که در حال حاضر باوجود داشتن وقف نامه‌های مستند هنوز شناسایی نشده اند و یکی از اولویت‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان شناسایی این املاک است.
انتهای پیام/ت

سندار شدن موقوفات فارس تا سال آینده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار