معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی لرستان گفت: دولت اگر به دنبال اشتغال جوانان و پایداری و رونق در تولید است بایستی بازار‌های هدف را برای محصولات کشاورزی فراهم نماید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ چنگیز ابراهیمی معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی لرستان با اشاره به ظرفیت بالای لرستان در زمینه اراضی شیب‌دار اظهار کرد: متاسفانه این ظرفیت تاکنون مورد توجه قرار نگرفته است.

وی خاطرنشان کرد: توسعه باغات در اراضی شیب‌دار و همچنین توسعه گیاهان دارویی در مزارع و اراضی شیب‌دار از اهداف عالی وزارت جهادکشاورزی است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی لرستان با بیان اینکه گیاهان دارویی به شدت در مقابل کم‌آبی مقاومند، افزود: گیاهان دارویی ضمن اینکه با میزان مصرف کم‌آب بالاترین تولید را دارد، از نیاز روز جامعه نیز محسوب می‌شود و لذا بایستی کشت این گیاهان در دستور کار قرار گیرد.

ابراهیمی بیان داشت: امروزه گیاهان دارویی به دلیل تاثیر خوبی که در سلامت افراد دارد در بسیاری از ترکیبات دارویی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این مسئول از تبدیل بیش از یک هزار هکتار از اراضی شیب‌دار استان به باغات در سال جاری خبر داد و گفت: نیاز آبی این باغات بر اساس آب باران تامین می‌شود.

وی ادامه داد: در روستا‌ها که نیاز به شغل بیشتر احساس می‌شود این موضوع بایستی فرهنگ‌سازی و ترویج داده شود تا بتوان از اراضی شیب‌دار نهایت استفاده را برد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی لرستان با ابراز اینکه به تولید بایستی با دیدگاه زنجیره‌ای نگاه شود، افزود: لرستان در زمینه تولید گیاهان دارویی استانی ثروتمند است و لذا سرمایه‌گذاری جدی را در زمینه اعتبارات می‌طلبد.

ابراهیمی یکی از مشکلات جدی در زمینه تولید محصولات کشاورزی را نداشتن بازار هدف عنوان و تصریح کرد: ضرورت دارد تولید‌ها هدف‌دار انجام شوند که در این راستا نیازمند ارتباط و تعامل بیشتری با کشور‌های همسایه هستیم.

وی تاکید کرد: دولت اگر به دنبال اشتغال جوانان و پایداری و رونق در تولید است بایستی بازار‌های هدف را برای محصولات کشاورزی فراهم نماید.

انتهای پیام/م

دولت بازارهای هدف را برای محصولات کشاورزی ایجاد کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.