رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان خریدتضمینی گندم و کلزای تولیدی کشاورزان استان توسط ۴۵ مرکزخبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ عبدالرضا بازدار رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: هماهنگی بین اداره کل غله لرستان٬ جهاد کشاورزی شهرستان‌ها و تعاون روستایی لرستان انجام‌شده و عوامل تشخیص و تطبیق٬ نیروی انسانی٬ امکانات و تجهیزات برای استقرار در این مراکز تعیین گردیده‌اند.

وی با اعلام اینکه در لرستان بالغ‌بر ۲۵۰ هزار هکتار گندم آبی و دیم و بیش از ۲ هزار هکتار کلزا کشت شده است، افزود: برای این منظور تعداد ۴۵ مرکز در سطح استان کار خرید گندم و کلزای مازاد بر نیاز کشاورزان لرستان را بر عهده خواهند داشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان ادامه داد: پراکنش این مراکز در سطح استان به نسبت سطح زیر کشت و میزان گندم تولیدی خواهد بود به طوری که کشاورزان با طی کمترین مسافت و کمترین زمان ممکن محصول تولیدی خود را تحویل مراکز خرید گندم و کلزا نمایند.

بازدار بیان داشت: به اندازه ۸۰۰ هزار تن ذخیره گندم، سیلوی مکانیزه در استان وجود دارد.

وی در پایان با اعلام اینکه قیمت خرید تضمینی گندم هنوز توسط شورای اقتصاد اعلام نشده است، افزود: گندم کشاورزان استان به صورت علی‌الحساب نرخ تضمینی سال گذشته خریداری و با اعلام نرخ خرید تضمینی در سال ۹۷ مابه‌التفاوت آن نیز پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/م

۴۵ مرکز گندم و کلزای تولیدی کشاورزان لرستان را خریداری می‌کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.