رئیس اورژانس فارس گفت: اورژانس ۱۱۵ شیراز با تمام تجهیزات در اماکن شلوغ که مراسم معنوی احیا برگزار می‌شود مستقر شده و به مومنین خدمات پزشکی درمانی ارائه می‌کند.

محمد جواد مرادیان رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان فارس در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛  با بیان اینکه امسال نیز مانند سال‌های گذشته پوشش امدادی پزشکی مراسم‌های احیا در اماکن شلوغ با محوریت اورژانس ۱۱۵ صورت می‌گیرد، افزود: ۲۰ نیروی اورژانس در شیراز به صورت شبانه روزی در شب‌های قدر برای خدمت رسانی به زائران و مجاوران آماده شده اند.

مرادیان از فعالیت ۳۰ پایگاه فوریت‌های پزشکی شهری در شیراز خبر داد و افزود:   ۶ دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و سه موتورلانس پوشش امدادی شب‌های قدر را به عهده خواهند داشت.

رئیس اورژانس فارس  اظهار کرد: یک دستگاه اتوبوس آمبولانس اورژانس همراه با تیم کامل درمانی شامل پزشک و کارشناسان فوریت پزشکی، یک دستگاه آمبولانس اورژانس و یک موتورلانس در مبادی و درب‌های ورودی حرم مطهر احمد ابن موسی شاهچراغ (ع) مستقر خواهد شد و آماده ارائه خدمات فوریتی خواهند بود.

مرادیان همچنین از استقرار یک تیم کامل درمانی در مجاور حرم سیدعلاء الدین حسین (آستانه) خبر داد و گفت: با توجه به برگزاری مراسم احیا در این  حرم  یک دستگاه آمبولانس اورژانس  و یک موتورلانس نیز در این مکان حضور دارند.

وی با اشاره به پوشش امدادی کانون رهپویان وصال، بیان کرد: دو دستگاه آمبولانس، در فضای بیرونی این کانون برای پوشش امدادی _ پزشکی استقرار دارند.

به گفته مرادیان، حرم مطهر شاهچراغ (ع)، آستانه، مسجد دانشگاه، شلمچه و کانون رهپویان وصال از جمله مکان‌هایی است که در شب‌های قدر زیر پوشش اورژانس ١١٥ شیراز قرار دارد.

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان فارس تصریح کرد: با کمک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی انتظامی و مرکز فوریت‌های اورژانس شیراز ۲ دستگاه آمبولانس مجهز به همه امکانات مورد نیاز برای این شب‌ها تدارک دیده شده است که همگی و با توجه به وضع بیمار وظیفه انتقال به مراکر درمانی را برعهده دارند.

وی همچنین از آمادگی داوطلبانه ۲۰ نیروی پرسنل اورژانس جهت خدمات رسانی به بیماران در این شب خبر داد و ادامه داد: تمامی بیمارستان‌ها و مراکز پزشکی با تمام امکانات آماده ارایه خدمات پزشکی و درمانی به مراجعین در شب‌های احیاء هستند.

دکتر مرادیان در پایان با اشاره به اینکه اورژانس ۱۱۵ استان فارس در تمام ساعات شبانه روز، آماده ارایه خدمت به بیماران و مصدومان است، تاکید کرد: بی شک همکاری مردم با آمبولانس‌ها برای تردد آسان‌تر در محورها، در نجات جان مصدومان و بیماران، نقش موثری را ایفا می‌کند.
انتهای پیام/ر

آمادگی ۲۰ نیروی اورژانس شیراز در شب‌های قدر

برچسب ها: اورژانس ، رمضان 97
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار