دبیر انجمن جوجه یکروزه گفت: با حمل و نقل مناسب طیور بیش از 725 میلیارد تومان سود ناشی از بهبود وزن جوجه به صنعت بازگردانده می شود.

حمل و نقل مناسب طیور بیش از 725 میلیارد تومان سود به همراه داردغلامعلی فارغی دبیر انجمن جوجه یکروزه در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،درباره آخرین وضعیت  حمل و نقل جوجه با کامیون های مجهز ،اظهار کرد: با توجه به کاهش درآمد مرغداران و زیان های پی در پی ماه های اخیر، تولیدکنندگان تمایلی به سرمایه گذاری در زمینه نوسازی ناوگان حمل و نقل مناسب جوجه ندارند .

به گفته وی مسئولان امر و دولت با بکارگیری برخی تمهیدات باید شرایطی در بخش تولید ایجاد کنند تا مرغدار با خروج از زیان بتوانند در زمینه نوسازی ناوگان حمل و نقل سرمایه گذاری کند.

فارغی با بیان اینکه  ماشین های حمل جوجه داخلی است، افزود:  البته کابین های آن وارداتی است  که به همین منظور در ابتدا 10 دستگاه کابین مجهز حمل و نقل جوجه وارد شده است و برای توسعه حمل و نقل صنعت طیور با ماشین های مجهز باید منتظر ماند و دید که تقاضای مرغداران برای خرید ماشین های حمل جوجه به کدام سمت و سو می رود.

دبیر انجمن جوجه یکروزه  با اشاره به اینکه سالانه رقمی معادل 700 میلیارد تومان خسارت ناشی از حمل و نقل نامناسب به صنعت طیور وارد می شود، بیان کرد: سالانه از تولید یک میلیارد و 200 جوجه، یک درصد آن معادل 10 هزارتن گوشت مرغ به سبب حمل و نقل نامناسب از بین می رود.

به گفته وی با حمل و نقل مناسب طیور ضمن جلوگیری از تلفات یک درصدی، بیش از 725 میلیارد تومان سود ناشی از بهبود وزن جوجه به صنعت بازگردانده می شود.

فارغی در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه آمار دقیقی از میزان تلفات جوجه ناشی از حمل و نقل نامناسب به ثبت نرسیده است، تصریح کرد: البته میزان تلفات طیور به سبب نبود حمل و نقل مناسب بالاست، چرا که در فصل تابستان به سبب جریان هوا درهای کامیون بازگذاشته می شود که درنهایت این امر به معنای خشک شدن جوجه است.

انتهای پیام/

آمار دقیقی از میزان تلفات جوجه ناشی از حمل و نقل نامناسب به ثبت نرسیده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار