مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: با توجه به کمبود نهاده‌های دامی در بازار ممکن است هزاران مرغ به سبب گرسنگی از بین روند.

بازار نهاده‌های دامی تعریفی ندارد/کمبود نهاده‌های دامی عاملی برای تلفات هزاران مرغمحمدعلی کمالی سروستانی مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با انتقاد از کمبود نهاده‌های دامی در بازار اظهار کرد: در شرایط کنونی، مرغداران به سبب تأمین نهاده‌های مورد نیاز در بدترین وضعیت ممکن قرار گرفتند به طوریکه برخی از آنها با وجود داشتن مرغ در سالن ها، نهاده‌ای در اختیار ندارند.

وی با اشاره به اینکه کمبود نهاده ها، تلفات زیادی را به تولیدکنندگان تحمیل خواهد کرد، افزود: با توجه به نبود نهاده های دامی در بازار ممکن است هزاران مرغ به سبب گرسنگی از بین بروند که اعتراض اخیر کامیون داران و نبود امکانات حمل و نقل بر تشدید این موضوع و افزایش قیمت تاثیر بسزایی داشت.

کمالی سروستانی ادامه داد: هم اکنون 110 تا 120 میلیون جوجه در سالن های مرغداری موجود است که اگر یک لحظه تغذیه به آنها نرسد، تلف خواهند شد.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی نرخ هر کیلو کنجاله سویا به سبب کمبود در بازار و نبود شرایط حمل و نقل 3 هزار و 100 و ذرت هزار و 400 تومان اعلام کرد.

وی از افزایش 34 درصدی قیمت نهاده ها در دو ماه اخیر خبر داد و گفت: با توجه به افزایش شدید قیمت نهاده‌ها، مرغداران در فروش هر کیلو مرغ حداقل با زیان هزار و 300 تومانی روبه‌رو هستند و در بدترین شرایط تولید به سر می برند.

کمالی سروستانی در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه گشایشی در صادرات مرغ نداشته ایم، تصریح کرد: اگرچه اخیرا رئیس سازمان دامپزشکی از رفع ممنوعیت صادرات به افغانستان خبر داده، اما تاکنون گشایشی حاصل نشده است، ضمن آنکه عراق تعرفه بالایی برای مرغ ایرانی تعیین کرده است که با این وجود امکان رقابت با رقبا در این بازار وجود ندارد در حالیکه با صادرات مرغ، بخشی از زیان مرغداران جبران می شود.

انتهای پیام/

افزایش 34 درصدی قیمت نهاده‌های دامی در دو ماه اخیر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار