مدیرعامل انجمن جوجه یک روزه گفت: سالانه رقمی معادل 700 میلیارد تومان خسارت ناشی از حمل و نقل نامناسب به صنعت طیور وارد می شود.

تلفات یک درصدی تولید جوجه ناشی از حمل و نقل نامناسب/ خسارت 700 میلیارد تومانی حمل و نقل نامناسب در صنعت طیوربه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، غلامعلی فارغی مدیرعامل انجمن جوجه یک روزه در همایش بین المللی مدیریت حمل و نقل در صنعت طیور با بیان اینکه آمار دقیقی از میزان تلفات حمل و نقل نامناسب جوجه ثبت نشده است، اظهار کرد: اصل موضوع برآن است که میزان ضایعات و تلفات ناشی از حمل و نقل طیور بالاست چرا که برای حمل و نقل طیور در فصل تابستان درهای کامیون  را به سبب جریان هوا باز می گذارند  این امر به معنای خشک شدن جوجه و خارج شدن جوجه از یکنواختی است.

وی افزود:با توجه به شرایط نامساعد حمل و نقل  و وزن های متفاوت جوجه در پرورش، برخی افراد اظهاراتی مبنی بر پرورش نادرست جوجه در ایران می کنند در حالیکه این امر صحت ندارد.

فارغی ادامه داد: با معرفی خودروهای مناسب  و حمل و نقل جوجه با کامیون های مجهز، رقمی معادل 760 میلیارد تومان ناشی از کاهش ضایعات در صنعت باقی می ماند.

این مقام مسئول با بیان اینکه سالانه رقمی معادل 700 میلیارد تومان خسارت ناشی از حمل و نقل نامناسب به صنعت طیور وارد می شود،بیان کرد: سالانه از تولید یک میلیارد و 200 جوجه، یک درصد آن معادل 10 هزارتن گوشت مرغ به سبب حمل و نقل نامناسب از بین می رود، ضمن آنکه با کاهش حدود 2 دهم درصد وزن مابقی جوجه ها ،رقمی معادل 7 تا 8 هزارتن گوشت مرغ را نیز از دست می دهیم.

وی در پایان سخنان خود با انتقاد از شرایط نامساعد حمل جوجه طی 40 سال اخیر تصریح کرد: هم اکنون بخش خصوصی بعد از گذشت 40 سال درصدد تغییر است که انتظار می رود در حمل و نقل جوجه با کامیون های مجهز مقاومتی ایجاد نشود.

انتهای پیام/

صرفه جویی 760 میلیارد تومان صنعت طیور با ورود بخش خصوصی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار