کارشناس فوتبال ایران گفت: از لحاظ فوتبالی رابطه‌ای با یونان نداریم که بگوییم آن را تعلیق می‌کنیم و این بحث بیشتر در سیاست مطرح می‌شود.

ذوالفقارنسب: مراوده ای با یونان نداریم که روابطمان را تعلیق کنیم/ بهتر که بازی با کوزوو لغو شدبیژن ذوالفقارنسب کارشناس فوتبال ایران در گفتگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره صدور بیانیه فدراسیون فوتبال مبنی بر تعلیق روابط با فدراسیون فوتبال یونان بیان کرد: از لحاظ عرف ورزشی به ندرت سابقه دارد که پس از لغو یک بازی دوستانه صحبت از تعلیق روابط شود چراکه این موضوع بیشتر در مباحث سیاسی بین کشورها مطرح است. با این وجود فدراسیون فوتبال باید زیرپا گذاشتن توافق های طرفین را دراز طریق فیفا پیگیری کند چراکه لغو بازی با یونان به برنامه های تیم ملی در مسیر آماده سازی برای جام جهانی آسیب جدی وارد کرد.

او ادامه داد: برای هر بازی تدارکاتی بین 2 کشور قراردادی امضاء می شود که یک نسخه از آن در اختیار کنفدراسیون قاره ای که تیم ها در آن حضور دارند و نسخه ای دیگر به فیفا ارسال می شود. کنفدراسیون مربوطه هم بازی را زیرنظر می گیرد و اگر یک طرف زیر تعهد بزند، طبق عرف باید به طرف مقابل جریمه بدهد. تا جایی که من اطلاع دارم فدراسیون فوتبال یونان به دلیل لغو بازی با ایران مقصر است و باید به ما خسارت بدهد.

ذوالفقارنسب خاطرنشان کرد: ما از متن قرارداد مطلع نیستیم و وکیل فدراسیون باید براساس قرارداد کارها را پیش ببرد. به جز سه بازیکن ملی پوش ما که در یونان بازی می کنند، از لحاظ فوتبالی مراوده ای با این کشور نداریم که بگوییم روابطمان را تعلیق می کنیم. اولین بار است در فوتبال چنین چیزی می شنوم.

کارشناس فوتبال ایران درباره لغو دیدار تیم ملی ایران با کوزوو اظهار داشت: با توجه به کیفیتی که تیم کوزوو دارد همان بهتر که این بازی لغو شد. البته ترجیح می دهم در آستانه جام جهانی وارد بحث عملکرد فدراسیون برای هماهنگی بازی های تدارکاتی تیم ملی نشوم.

بیشتر بخوانید:

انتهای پیام/

اظهارات بیژن ذوالفقارنسب درباره تعلیق روابط فدراسیون فوتبال با یونان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار