بسیج دانشجویی دانشگاه شهید باهنر کرمان در واکنش به پس گرفتن امضاها برای طرح سوال از رئیس جمهور بیانیه‌ای صادر کرد.

باید به حال دولتی که از سوال و جواب با نمایندگان مردم می‌ترسد، گریستبه گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  بسیج دانشجویی دانشگاه شهید باهنر کرمان در خصوص طرح سوال نمایندگان مجلس شورای اسلامی از رییس جمهور و پس گرفتن تعدادی از امضاها توسط برخی نماینگان با صدور بیانیه‌ای اعلام داشت: باید گریست به حال دولتی که از یک ساعت سوال و جواب با نمایندگان مردم آن هم درباره وضع اقتصاد و معیشت همین مردم، این چنین می ترسد و از آن فرار می کند!

متن کامل این بیانیه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

"شما با یکایک ملّت ایران تماس بگیرید و بگویید آیا شما مجلسی میخواهید که دردهای کشور را، مشکلات کشور را، مشکلات مردم را بشناسد و بخواهد آن را حل کند یا مجلسی که طرف‌دار زید یا عمرو باشد. جواب چیست از طرف مردم؟ معلوم است که مردم آن اوّلی را میخواهند؛ برای مردم این مهم است؛ مجلس متدیّن، مجلس متعهّد، مجلس شجاع، مجلس فریب‌نخور که فریب ترفند دشمن را نخورد." مقام معظم رهبری(مدظله العالی) – ۱۳۹۴/۱۲/۵

از ابتدای تشکیل مجلس شورای اسلامی تاکنون، همواره در شعارها گفته شده است که مجلس در راس امور است و نمایندگان مردم در خانه ملت به دنبال حقوق مردم و احقاق حق آن‌ها هستند؛ نمایندگانی که از رای همین مردم به صندلی هایشان رسیده اند و هر 290 نفر آن‌ها مدیون خون شهدای دفاع مقدس و مدافعین حرم هستند؛ اما آنچه که اکنون پیش روی ماست حاکی از چیز دیگری است.

روزها از داخل مجلس خبرهای گوناگونی می آید، روزی خبر می آید که نماینده‌ای با غرور تمام، درخواست خانه گران قیمت و حقوق بیشتر از بیت المال را می‌کند تا دزدی نکند! روزی دیگر، نماینده‌ای رانت خوری های خود را سهم خود و خانواده اش از سفره انقلاب می داند! روزی دیگر خبر دیدار عده ای از نمایندگان با یکی از سران فتنه به گوش می رسد و می بینیم که حتی به اینکه در معیت یک فتنه گر بوده اند، افتخار هم می کنند.

حال چه جای امیدی است که از چنین مجلسی انتظار پیگیری مطالبات مردم را داشته باشیم؟ مطالبات مالباختگان موسسات مالیاتی، مطالبات انجمن های صنفی و کارگری، مطالبات دانشجویان و جوانان، مطالبات اقتصادی مردم و صدها مطالبه دیگر که روزها در میان بحث ها و دعواهای سیاسی نمایندگان و یا لایحه‌ها و طرح‌های بی فایده و گاها مضر مثل معاهده‌های چندگانه پیوستن به FATF و... گم می‌شوند. آیا این همان مجلسی است که قرار است خانه ملت باشد؟!

به فرموده امامین انقلاب، مجلس در راس امور است. حال آیا مجلس فعلی، همان مجلسی که باید در راس امور باشد، هست؟! مجلسی که نمایندگان‌اش بعد از مدت ها طرح سوال از رییس جمهور را امضا کرده اند و پیگیر آن شده اند، به یکباره تصمیم پنجاه نفر از آن‌ها یک شبه عوض شده و امضای خود را پس گرفته اند، می تواند مجلسی مستقل و در راس امور باشد؟

در کجای دنیا پارلمان یک کشور، اینقدر در برابر دولت ضعیف و واداده عمل می کنند؟ و از سویی دیگر، در کجای دنیا قوه مجریه یک کشور می تواند اینقدر راحت در کارهای قوه مقننه دخالت کند و آب از آب تکان نخورد؟

دولتی که مدعی بود شام های ستادش را از ستاد رقیب می گرفته و این روزها مورد تحقیر سلبریتی ها قرار گرفته (که البته جای تاسف و ناراحتی دارد) چند شب پیش، مجمع نمایندگان استان‌ها را در استانداری‌ها به ضیافت افطاری دعوت کرده و از آن‌ها اصرار کرده است که امضای خود در طرح سوال از ریاست جمهوری پس گرفته و حتی برگه های آماده به اسم نماینده مجلس خطاب به ریاست مجلس مقابل آنان گذاشته اند مبنی بر اینکه "بنده امضای خود را پس گرفته ام." و حتی پا را فراتر از این گذاشته و برخی قصد داشتند شبانه به درب منزل نمایندگان رجوع کرده و برگه انصراف از امضای طرح سوال را از آن‌ها بگیرند!

باید از تک تک آن پنجاه نفر نماینده ای که روز سه شنبه امضای خود را پس گرفته اند پرسید شب گذشته چه اتفاقی افتاده است که به یکباره تصمیم هر پنجاه نفرشان با هم عوض شده و امضای خود را پس گرفته اند؟ آیا باید باور کنیم که هیچ فشاری از بیرون از مجلس روی آن‌ها نبوده است؟ آیا باید باور کنیم که دولت، نمایندگان را تهدید و تطمیع نکرده است؟

وای که اگر خلاف این مساله اتفاق افتاده باشد که باید تاسف خورد به حال چنین دولت و چنین نمایندگانی. باید گریست به حال دولتی که از یک ساعت سوال و جواب با نمایندگان مردم آن هم درباره وضع اقتصاد و معیشت همین مردم، این چنین می ترسد و از آن فرار می کند! دولت حتی اگر هم از سوال مجلس فرار کند اما تاریخ او را قضاوت خواهد کرد و از قضاوت تاریخ هیچکس در امان نیست؛ همانطوری که اقدامات گذشته این دولت در تاریخ جمهوری اسلامی به جا مانده است و قضاوت شده و خواهد شد...

و العاقبه للمتقین...

بسیج دانشجویی دانشگاه شهید باهنر کرمان

انتهای پیام/

بیانیه بسیج دانشجویی  دانشگاه شهید با هنر کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۲ ۱۱ خرداد ۱۳۹۷
باید که موسسات غیر مجازی که پول مردم رو دزدیده اند رسیدگی شود