در نامه اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان آمده است: تن دادن به ظلم، روند بی‌عدالتی را تشدید می‌کند که بدتر از ظلم است.

انقلاب مردم ایران گام بلندی بود که در راه رشد و توسعه همه‌جانبه ایران / تن دادن به ظلم، روند بی‌عدالتی و بی‌قانونی جهانی را تشدید می‌کندبه گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان، نامه‌ای با محتوای استکبارستیزی منتشر کردند که متن آن به شرح زیر است:
 
جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر مبانی دینی و اعتقادی و همچنین بر اساس مبانی حقوق بین‌الملل و تجربه تاریخی خود و دیگر کشورها از استکبار جهانی و با آگاهی از تأثیر نظام استکبار بر عقب‌ماندگی کشورها اصول و قواعدی را برای خود در سیاست خارجی تعریف کرده که عموما الهام گرفته از آیات و روایات و همچنین فرمایشات امام خمینی (ره) و امام خامنه‌ای می‌باشد. این اصول و قوانین دستگاه سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران را از دستگاه سیاست‌ خارجی دیگر کشورها متمایز ساخته و هویتی انقلابی و عدالت‌طلب بدان بخشیده است که هرگونه ظلم و استبداد را نفی کرده و درپی تحقق عدالت و صلح جهانی است.
 
رسالت جهانی انقلاب  و بالتبع آن جمهوری اسلامی دستگاه سیاست خارجی را ملزم می‌کند که با هر نوع ظلم در هر جای دنیا مبارزه کند و حامی مستضعفین و ستم‌دیدگان جهان باشد.
 
تجربه تاریخی ایران و دیگر کشورها و همچنین اهداف صنعتی و اقتصادی نظام سلطه در کشورهای جهان سوم دستگاه سیاست خارجی را موظف به مبارزه با ظلم و حمایت از مظلومین کرده است.

کودتای 28 مرداد و تجربه تاریخی دخالت نظام سلطه در امور کشورها

طرح انجام کودتا و دخالت نظامی در ایران از ابتدای روی کار آمدن دولت مصدق و نهضت ملی شدن نفت در نزد برخی از جناح‌های حاکم بر انگلستان وجود داشت، اما سرانجام نیروهای طرفدار ملی شدن نفت و مخالفت‌های اولیه دولت آمریکا با اقدام نظامی موجب تأخیر افتادن این امر شد.

 راهکار حرکت به سمت عدالت جهانی

تن دادن به ظلم، روند بی‌عدالتی و بی‌قانونی جهانی را تشدید می‌کند که بدتر از ظلم است. انکار کنید، تکذیب کنید، فریاد بزنید. باید در برابر دستگاه تبلیغات و انتشارات آنها دستگاهی هم این طرف به وجود بیاید تا هرچه دروغ می‌گویند، تکذیب کند.
 
مرحله بعد از بیداری آن است که انسان خودش را باور کند. به تعبیر امام خمینی اساس تمام پیروزی‌ها و شکست‌های انسان در درک همین بعد است. اساس همه شکست‌ها و پیروزی‌ها از خود آدم شروع می‌شود.
 
ایران پس از انقلاب دارای دوره‌ها و مشکلات خاصی بوده است که هرکدام به تنهایی کافی بود تا این کشور را با شکست مواجه کند.
 
همچون حضور گروهک‌های مختلف که نمی‌گذاشتند مردم روز خوبی داشته و هر روز شاهد بمب‌گذاری و ایجاد تفرقه و ناامنی در مناطق مختلف بودیم که خود موانع مهمی در راه توسعه ایران بودند.
 
بدون شک انقلاب اسلامی مردم ایران گام بلندی بود که در راه رشد و توسعه همه‌جانبه ایران برداشته شد، به گونه‌ای که امروز و به اعتراف دوست و دشمن ما در مسیری گام نهادیم که آینده آن روشن بوده و با اتکا به توانمندیها و استعدادهای خود خواهیم توانست کشورمان را همچنان که از زمره کشورهای عقب‌مانده دنیا درآمده و آن را در جرگه کشورهای در حال توسعه وارد ساختیم، همچنین این مرحله را نیز پشت سر نهاده و آن را به کشوری توسعه یافته بدل سازیم.

تجربه تاریخی ایران از استکبار جهانی

تجربه و تاریخ یکی از منابع شناخت بشری است. اصل انسان عاقل از تجربه‌های تاریخی خود استفاده می‌کند به خوبی بیانگر این موضوع است. امام علی (ع) در بیانی صریح و شیوا در مورد لزوم پند گیری از تجربه‌های تاریخی خود می‌فرماید؛ (هرکس از وقایع گذشتگان عبرت بگیرد، بینا می‌شود). کسی که بصیرت و بینایی پیدا کرد می‌فهمد و آنکس که فهمید، عالم می‌شود.
 
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار دانش آموزان و دانشجویان در 13 آبان 95 با اشاره به اینکه توجه به تجربه‌های درس آموز ملت‌ها مانع از خطای دید و اشتباه محاسباتی می‌شود، خاطرنشان کردند؛ حتی اگر آیات صریح قرآن مجید درباره ایستادگی و مبارزه با ظلم و استکبار را کنار بگذاریم، حادثه بزرگ کودتای 28 مرداد 1332 نشان می‌دهد با آمریکا چگونه باید برخورد کرد.
 
در همین دیدار رهبر انقلاب در تبیین حوادث مقطع مهم ملی شدن صنعت نفت اعتماد و امید به آمریکا را اشتباه تاریخی دکتر مصدق خواندند و افزودند؛ مصدق برای مقابله با انگلیس به آمریکا تکیه کرد و همین خوش‌بینی و ساده‌اندیشی و غفلت زمینه‌ساز کودتای آمریکایی شد، کودتایی که همه زحمات ملت را در ملی شدن نفت به هدر داد و رژیم وابسته پهلوی را احیا و ایران عزیز را 25 سال در معرض شدیدترین صدمات ملی و ضربات سیاسی_ اقتصادی قرار داد، همچنین ایشان دشمنی آمریکا با انقلاب اسلامی را از همان ماه‌های اولیه پیروزی انقلاب یادآور شدند و افزودند؛ پس از انقلاب آمریکایی‌ها تا مدت‌ها در تهران سفارت و با دولت ایران ارتباط داشتند اما حتی یک روز از توطئه خودداری نکرده و این تجربه تاریخی باید به برخی بفهماند که رابطه و دوستی موجب پایان خصومت‌ها و توطئه‌های آمریکا نمی‌شود.
 
اندیشمندان و فقهای اسلامی برای حفظ عزت و عظمت مسلمانان با استناد به آیات قرآن کریم و روایات معصومین قاعده فقهی نفی سبیل و نفی ظلم را تأسیس کردند. براساس قاعده نفی سبیل راه هر نوع نفوذ و از سلطه کفار بر جوامع اسلامی باید مسدود شود.
 
بنابراین براساس اصول و مبانی فقهی و فرمایشات امام خمینی و امام خامنه‌ای و همچنین براساس حق تعیین سرنوشت و حق استقلال از دخالت نظام استکبار در امور داخلی کشورها و به تاراج بردن منابع طبیعی کشورهای جهان سوم توسط نظام سلطه، دستگاه سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران برای تحقق صلح و عدالت جهانی و مبارزه با هرگونه ظلم و استکبار در دنیا حرکت می‌کند و همچنین این هویت فراملی به این دستگاه اجازه می‌دهد تا به فکر مظلومین عالم باشد و برای رهایی آنها از چنگال استکبار برنامه‌ریزی کند.
 
اعضای کمیسیون دانشجویی سی و دومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی که اهداف متعالی انقلاب اسلامی از جمله آگاه‌سازی ملت‌های دنیا را در واحد بین‌الملل خود دنبال می‌کند، همه ملت‌های آزادی‌خواه دنیا را دعوت به مبارزه با استکبار و ایستادگی در مقابل سیاست‌های ویران کننده آمریکا می‌کند و از ملت‌ها می‌خواهد از زورگویی و غول رسانه‌ای غرب هراس نداشته باشند و برای آزادی از یوغ استکبار بپا خیزند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.