حسینی کاشانی گفت:نخستین استودیو تولید محصول قرآنی ۵۰۰ میلیون اعتبار در قم تجهیز شده است و با هماهنگی‌هایی که صورت گرفته قرار است دو استودیو دیگر نیز اضافه شود.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛عطاالدین قاسمی، مدیرکل دفتر امور اجتماعی فرهنگی استانداری قم ،ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ توسعه قرآنی که در سالن محراب حرم مطهر برگزار شد، هدف از برگزاری جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی را موردتوجه قرارداد و گفت: با توجه به اینکه هدف از برگزاری جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی ترویج و تبلیغ قرآن و عترت در حوزه‌های مختلف است، در راستای این هدف باید فعالیت‌های مناسب و مطلوبی داشته باشیم.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری قم بیان کرد: آموزش قرآن مقدمه‌ای برای عمل به قرآن است، امیدواریم این فعالیت‌ها منجر به افزایش توسعه فرهنگ قرآنی در ذهن و روح مردم شود.

وی ایران را به مجموعه‌ای از مسائل ناتمام تشبیه کرد و اضافه کرد: متأسفانه در استان در حوزه‌های مختلف ازجمله حوزه فرهنگی موازی کاری وجود دارد به‌نوعی آموزش‌های لازم به بخش‌ها داده می‌شود اما ادامه‌دار نیست.

در ادامه این جلسه حجت‌الاسلام‌والمسلمین پور رضایی ،مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، در دانشگاه‌های استان قم با اشاره به حضور اندک دانشجوها در تابستان،عنوان کرد: بااینکه دانشجوها در اواخر تحصیل و امتحانات هستند اما تلاوت قرآن رادارند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان قم ادامه داد: اگر بتوانیم اساتید دانشگاه که میدان‌دار اصلی دانشگاه به شمار می‌روند را به مسائل و آموزه‌های قرآنی مسلط کنیم کار بزرگی انجام داده‌ایم.

وی از برگزاری جلسات پاسخ به شبهات قرآنی در دانشگاه‌ها یادکرد و گفت: تاکنون 10 جلسه پاسخ به شبهات قرآنی در دانشگاه برای اساتید برگزار کرده‌ایم.

حجت‌الاسلام‌ اسدالله کریمی قائم‌مقام دبیرخانه کانون مساجد نیز در این جلسه با اشاره به حضور نوجوانان در ترتیل‌خوانی حرم مطهر تصریح کرد: هر روز حدود 600 نفر از نوجوانان را از سطح شهر ترتیل‌خوانی حرم حضرت معصومه(س) اعزام می‌کنیم.

وی از طرح ربیع القرآن در ماه مبارک رمضان یادکرد و ادامه داد: تکریم خادمان و قاریان قرآن در دهه آخر ماه رمضان در مساجد برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام‌ محمدرضا شهیدی کارشناس قرآن کریم نیز در ادامه این جلسه با انتقاد از هزینه کردن بیش‌ از اندازه برای مسابقات قرآنی بیان کرد: برگزاری مسابقه فعالیت مناسبی است اما نباید تمام هزینه‌ها و فعالیت‌ها به بخش مسابقه معطوف شود.

وی با بیان اینکه غالب هیئت‌های مذهبی در ماه مبارک رمضان به مباحث قرآنی ورود پیداکرده‌اند،یادآورشد: باوجود حضور هیئت‌های مذهبی به مباحث قرآنی می‌توانیم از آنان در این عرصه بهره‌مند شویم.

سید موسی حسینی کاشانی مدیرکل ارشاد استان قم نیز با اشاره به فعالیت‌های موسسه‌های قرآنی بیان کرد: بیش از 100 موسسه قرآنی در استان وجود دارد که انتظار داریم در اجرای برنامه‌های قرآنی فعالیت‌های مطلوبی داشته باشند.

مدیرکل ارشاد استان قم با اشاره به استودیو تولید محصول قرآنی در استان،افزود: نخستین استودیو تولید محصول قرآنی 500 میلیون اعتبار در قم تجهیز شده است و با هماهنگی‌هایی که صورت گرفته قرار است دو استودیو دیگر نیز اضافه شود.

وی یادآورشد: شورای توسعه در چند سالی که فعالیت‌های خود را آغاز کرده است شاکله کلی را به‌هم‌ریخته و گام‌های مثبت و مؤثری در زمینهٔ قرآنی بر اساس مصوبات برداشته است.

انتهای پیام/ح

لزوم هماهنگی بیشتر دستگاه‌های فرهنگی استان برای جلوگیری از موازی‌کاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار