مدیر مرکز امور بین‌الملل آستان قدس رضوی گفت: عرصه بین‌الملل برای آستان قدس رضوی یک فرصت و نیاز است و فعالیت‌های بین‌المللی در این نهاد عظیم مذهبی مستلزم تلاش و برنامه‌ریزی گسترده‌ای خواهد بود.

عرصه بین‌الملل یک فرصت و نیاز در آستان قدس رضویبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،حجت‌الاسلام محمدعلی موحدی‌محصل در نشست هم‌اندیشی فعالان و نخبگان عرصه بین‌الملل افزود: بیش از یکسال از تأسیس مرکز امور بین‌الملل آستان قدس رضوی می‌گذرد، آن نگاه بلندی که منجر به تأسیس این مرکز شد، قطعا برخواسته از چشم‌انداز آستان قدس رضوی و منشور مقام معظم رهبری و منویات تولیت آستان قدس رضوی بوده است.

وی عرصه بین‌الملل را یک فرصت و نیاز در آستان قدس رضوی دانست و ادامه داد: فعالیت‌های بین‌المللی در آستان قدس رضوی نیاز به همت و تلاش، برنامه‌ریزی دقیق و گسترده‌ای دارد که با کمال افتخار و عشق و علاقه دست گرم همه خدمتگزاران، مبلغان دین و فرهنگ دینی را می‌فشاریم و از وجود با برکت آن‌ها طلب یاری و همکاری می‌کنیم.

مدیر مرکز امور بین‌الملل آستان قدس رضوی از فرصت‌های بسیار ارزشمند مادی و معنوی موجود در آستان قدس رضوی سخن گفت و تصریح کرد: ارادت بزرگترین سرمایه‌ای است که مزیّت انحصاری این آستان مقدس بوده که در دل تمامی مردم کشورمان، سایر مسلمانان و به ویژه محبان و شیعیان اهل‌بیت (ع) نسبت به این امام همام موج می‌زند که باید با بهره‌گیری از آن، یک فعالیت بی‌بدیل و بین‌المللی را در آستان قدس رضوی رقم بزنیم.

حجت الاسلام موحدی با اشاره به مفهوم خدمت، خادم و مخدوم گفت:: خدمت در مضجع شریف ثامن‌الحجج (ع) محصور به دست گرفتن چوپ‌پر و هدایت زائران در رواق‌ها و صحن‌ها نیست. بلکه ما با توجه به تخصص و توان علمی و معرفتی که داریم باید کاری شایسته‌ای در این بارگاه ملکوتی انجام دهیم.

وی از مشهد به عنوان یکی از کانون‌های پرورش نیرو با ارزش‌های فکری یاد کرد و افزود: باید از وجود نیرو‌های توانمند در مشهد استفاده شود تا مجبور نباشیم در صورت راه‌اندازی طرح یا پروژه‌ای از فضلا و بزرگان شهر قم یا تهران دعوت به عمل آوریم.

مدیر مرکز امور بین‌الملل آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه فعالیت‌های این مرکز در ابتدای شروع کار با اجرای دو و سه طرح و برنامه آغاز شده است، ادامه داد: امروز به مرور زمان با مواجه شدن در عرصه‌های مختلف، فعالیت‌های فرهنگی متنوع را در مقابل دریایی از کار و فعالیت می‌بینیم، اگر بدون آمادگی، برنامه‌ریزی و الویت‌بندی به این فضا ورود پیدا کنیم، شاید همین نیروی مختصر ما نیز تلف شود و آن دستاورد‌های لازم و نتایج روشن به دست نیاید.

وی تصریح کرد: باید از افکار و نظرات، سوابق و تجارب بسیار ارزشمند فضلا و نخبگان حاضر در شهر مشهد استفاده کنیم و همچنین طراحی و برنامه‌ریزی کنیم تا به لحاظ عملی با بهره‌گیری از این ظرفیت‌های بزرگ، راه را بهتر طی کرده و از فرصت‌های طلایی بهره‌مند شویم.
 
 
انتهای پیام// ج.ر
 
 
 
 

فرصت‌های بسیار ارزشمند مادی و معنوی در آستان قدس رضوی وجود دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.