استاندار تهران:

خیرین دلسوزانی هستند که خداوند به مردم هدیه داده است

محمد حسین مقیمی گفت: برای برطرف کردن نیازهای مردم علاوه بر کمک‌های دولتی باید از جای دیگری نیز کمک‌رسانی شود که این متوجه خیرین دلسوز کشور می‌شود.

خیرین دلسوزانی هستند که خداوند به مردم هدیه داده استبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد حسین مقیمی استاندار تهران در نخستین جلسه مجمع خیرین جمعیت هلال احمر استان تهران اظهار کرد: در اصل قانون اساسی کشور، دولت وظیفه دارد که نیازهای اساسی مردم را تامین کند. از طرف دیگر در آموزه های دینی آمده است که بایستی به همه نیازهای مردم پاسخ دهیم.

وی ادامه داد: برای برطرف کردن نیازهای مردم علاوه بر کمک‌های دولتی باید از جای دیگری نیز کمک‌رسانی شود که این متوجه خیرین دلسوز کشور می‌شود.

مقیمی گفت: می‌توان برای حل مشکلات و کنار گذاشتن مشکلات مردم هم از دولت و هم از خیرین کمک خواست که برای بهتر شدن زندگی مردم هر دو وظیفه داریم. دولت مکلف است که راه برای گره گشایی هموار کند و همچنین تکلیف دارد که همه نیازهای مردم و هم خیرین علاقمند برای توسعه کشور را مرتفع سازد.

استاندار تهران تصریح کرد: خداوند به برخی از انسان‌های خود امکاناتی داده است که از آن طریق بتوانند نیازهای هم نوع خود را برطرف کنند؛ که این یک عنایتی است که پروردگار به آنها داده است و این عنایت به هر کسی تعلق نمی‌گیرد.

وی ادامه داد: برخی از کسانی هستند که در اموری همچون ساخت‌ مدارس، وقف کردن، ساخت پل، آب‌انبار، مساجد از جان خود نیز مایه می‌گذارند. این فرهنگ از قدیم در کشور ما وجود داشته است که امروز در بین مردم نهادینه شده است.

مقیمی گفت: تا هم اکنون حدود چهل مدرسه از سوی خیرین کشور ساخته شده است. بسیاری از درمانگاه‌ها، اماکن ورزشی، آموزشی و دانشگاه‌ها نیز توسط مردمی ساخته شده است که دلسوز مردم بوده‌اند.

وی ادامه داد: برخی از افراد هستند که برای برطرف کردن برخی از کمبودها و حتی هزینه تحصیل و زندگی نیازمندان داوطلب می شوند. زمانی که همچین انسان‌هایی وارد زندگی مان می‌شوند، برکت و خیر نیز با آنها همراه می شود.

مقیمی گفت: زمانی که ما وارد این مجموعه‌ها می‌شویم جز عشق، علاقه و نیت خیر در وجود آنها چیزی نمی‌بینیم و این لذتی است که با وجود انها ما کسب می‌کنیم.

وی ادامه داد: زمانی که کسی در مقابل کار خیر دعای هزاران نفر نصیبش می‌شود، برای او بزرگترین نعمت از طرف خداوند و توشه آخرت خواهد بود.

استاندار تهران تصریح کرد: شما خیرین مورد عنایت خداوند هستید؛ امیدواریم که راه برای شما خیرین همیشه هموار باشد که بتوانید برای کمک‌رسانی به کشور و مردم آماده باشید. شما الگوهای مردم هستید، چرا که خداوند به شما امکاناتی فراهم کرده است که از این امکانات می‌توانید تمام مشکلات مردم را حل و فصل کنید.

مقیمی گفت: ما در واقع بعد از انقلاب بیشتر در مناطق محروم سرمایه‌گذاری کردیم؛ این در صورتی است که در شهرها نیز ما نیازمند فراهم کردن امکانات رفاهی مردم نیز هستیم.

استاندار تهران در پایان اظهار کرد: از خداوند می‌خواهیم همیشه در راه خیر قدم بگذاریم، چرا که خدمت کردن به مردم لذتی بالاتر از هر چیز دیگر دارد و اینها همه هدایای خداوند به مردم و به خیرین دلسوز کشور و مردم است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۴ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
سلام من زن ۲۶ساله هستم درسال ۹۵دوچاررسوختگی شودم ودوماه در بیمارستان سماسوختگی اصفهان بودم وهرچه هزینه داشتم خرج شده وهنز عمل هام تمام نشده واحتیاج به کمک دارم لتفن بهم کمک کنید
Iran (Islamic Republic of)
محمودچشمه مهتاب گرگیچ
۰۴:۴۲ ۰۲ شهريور ۱۳۹۹
سلام من پسری ۲۲ساله هستم ک مشکلات بیماری تالاسمی دارم دیابت دارم ۱۲ساله پدرم فوت کرده وهزینه درمان خودوخانواده را ندارم وبیکار هستم از منطقه محروم سیستان و بلوچستان هستم ک زندگی کردن سخت هست و از شما خاهشمند هستم کمک کنید
Iran (Islamic Republic of)
سهیل ابول زاده
۱۶:۳۱ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
پدری دارم معلول جسمی که توان حرکت نداره مادرم هم کوچیک بودم فوت کرده ۲۴سالمه میخوام عقد کنم ولی توان مالی ندارم کارهای توخونه انجام میدم و سرکار میرم شرایط سختی داریم از شما خواهشمندم برای بدهی پدرم که تو قسط هاش عقب افتاده و توان مالی نداره کمک کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۸ ۱۴ تير ۱۳۹۹
سلام من خانم ۳۰ ساله هستم ک شوهرم ۷سال بیمارنمیتون کار کنه خیلی مشکل دارم مستاجرهستم ۲تا فرزند دارم که یکیش معلولیت ذهنی دارمیخاستم ی کمکی در حقم بکنید
Iran (Islamic Republic of)
ساناز
۰۸:۵۸ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
سلام من خیلی احتیاج به پول دارم تورو قرآن بهم کمک کنید
Iran (Islamic Republic of)
نادر اقامعلی اوغلی
۱۲:۵۶ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام خسته نباشید خونه ندارم تو اجاره هستم ده ساله خسته شدم
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم گله بچه
۰۰:۰۵ ۲۰ اسفند ۱۳۹۸
کمکم کنید معلولم فرزند معلولی دارم نابینا وفلج سرپناه نداریم یک خونه ای یک خیری برامون درست کنه تا ازبلاتکلیفی دربیاییم مداک اثبات هرچی بخواهید میفرستم
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم گله بچه
۰۰:۰۱ ۲۰ اسفند ۱۳۹۸
ازشما درخواست کمک دارم برای مایحتاج خانواده ام خودم معلول هستم دختری نابینا وفلج دارم با مدارک اثبات فقط اگه خیری پیدا شد هرمدرکی خواست براش میفرستم توراخدا کمکم کنید
Iran (Islamic Republic of)
ها جر پراور
۱۵:۱۴ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
کمک یک خونه
Germany
مریم محمودی
۲۳:۵۹ ۱۹ تير ۱۳۹۸
شوهرم شیشه ای بودامنیت جانی نداشتیم بابچه ام فرارکردیم جا مکان نداریم اگه امکانش هست کمک کنید
Iran (Islamic Republic of)
حسین . م
۰۳:۵۴ ۲۹ خرداد ۱۳۹۸
با سلام ودرود بر انسانهای خیر .اینقدر مشکل تو زندگیم دارم چرا که همسرم به بیماری لاعلاج دچار شد.همسری که جز خیرین پیشتاز بوده .وحاضر به دست نیاز به دیگران را نپذیرفنه و به گفته خودش امام رضا گفته بیا کارت دارم.اما عزیزان بگم حتی ندارم ببرمش خدمت آقاو این نوشته دور از چشم همسرم بوده که امروز در بدهی غرق شده ام .که او هنوز به فکر فقراست.به من کمک کنید نه به او که میگوید امتهان الهی است.
Iran (Islamic Republic of)
زهره
۱۶:۳۶ ۰۶ خرداد ۱۳۹۸
سلام یک زن هستم با۵۰سال سن ودارای۵دخترشوهرم چند سال پیش تصادف مرد وپای وپش قعط شد وضربه به سرش باعث خونه نشینی شد.وحقمون پایمال شد شوهرم سرباز فراری بود وگواهینامه نداشت.وحتی شکایت نکرد ونمی تونست شکایت کنه‌شوهرم کارگر ساختمون بود ونه بیمه .‌من نزدیک ۱۵سال خونه مردم خدمتکاری کردم بعد تصادف شوهرم.با اینکه مشکلاتمو می دونست به غیر کارگریم دریغ از یک ریال کمک .که دخترام نتونستم بفرستم مدرسه .بعد خیرین مدرسه ساز هست.وقتی من توان کرایه اتوبوس نداشتم بچم بدم چجپری بره من الان خسته شدم از بس هی گفتم مشکلاتمون تموم می شع تموم نشد هی بیشتر می شه با این گرانی وعروس کردن دختر.اگه واقعا خییری هست بیاد کمک کنه .که فک نکنم خیری باشه وقتی خونه ادم کارخونه داری ۱۵سال کار کنی وهیچ کمکی نکنه .ادمها رو می شناسی بی تفاوت هستند
آخرین اخبار