استاندار تهران گفت: متاسفانه برخی از مسئولان حتی با حرف‌های خود زمینه ناامیدی کار آفرینان را فراهم می‌کنند که این موضوع در ایجاد انگیزه یا ناامید کردن کار آفرینان موثر است.

برای تحقق سیاست‌های دولت باید کارآفرینان را تشویق کنیمبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد حسین مقیمی استاندار تهران در همایش معرفی و استقرار سامانه دادور که امروز(شنبه) برگزار شد، اظهار کرد: برای سرمایه‌گذاری باید مطالعه‌ای در بازار انجام شود تا بر اساس یافته‌های آن کارآفرینان بتوانند کمبودهای خود را در بازار داخلی رفع کنند تا بتوانند محصولات خود را به خارج از کشور صادر کنند.

وی افزود:انجام سرمایه‌گذاری بر اساس مطالعات، موجب افزایش موفقیت در امور می‌شود، بر این اساس نیازمند تشویق کارآفرینان برای تکمیل ظرفیت در منطقه و سرمایه‌گذاری در آن هستیم.

استاندار تهران گفت:ایجاد واحدهای تخصصی و مشخص در زمینه هدف گذاری زمانی موفق خواهد بود که مطالعات درستی در زمینه اجرایی و عملیاتی شدن آن‌ها انجام شده باشد که در همین زمینه باید مسئولان پاسخگوی این هدف گذاری‌ها باشند.

وی افزود: متاسفانه برخی از مسئولان حتی با حرف‌های خود زمینه ناامیدی کار آفرینان را فراهم می‌کنند که این موضوع در ایجاد انگیزه یا ناامید کردن کار آفرینان موثر است، از این رو باید کار آفرینان را در زمینه فعالیت‌هایشان راهنمایی کنیم.

مقیمی گفت: باید برای اولین عامل سرمایه گذاری روی خوش نشان داد و مسئولان به کارآفرینان و سرمایه گذاران باید احساس امنیت نشان دهند که در غیر این صورت ممکن است روند فعالیت کارآفرینان و سرمایه گذاران با خلل رو به رو می شود.

استاندار تهران تصریح کرد: گرفتن مجوزها اهمیت زیادی دارد و راه حل آن نیز پنجره واحد و میز واحد است، اما باید قبول کرد که عدم سرمایه گذاری در شهرستان‌ها به عدم پاسخگویی مسئولان برمی‌گردد، ضمن اینکه باید برای صدور مجوز سرعت عمل داشته باشیم.

وی ادامه داد: آموزش کارکنان و متولیان در زمینه سرمایه گذاری باید هر چه سریعتر صورت گیرد، چرا که هر چه در آموزش تعلل داشته باشیم، کارگذاری منفی در روند اقتصاد شهر و کشور خواهیم داشت که این باعث ناامیدی و بی انگیزگی سرمایه گذاران در این زمینه خواهد شد.

مقیمی تصریح کرد: آموزش صحیح در زمینه تحول اقتصادی می‌تواند در راستای سیاست‌های دولت باشد که متاسفانه این موضوع با فقدان تامین اعتبارها از سوی بانک ها در استان تهران مواجه شده است، این درحالی است که بارها دولت اعلام کرده است که برای افراد کم درآمد وام بدهید که این موضوع از سوی بانک ها انجام نشده است.

استاندار تهران بیان کرد: قرار بود برای 5 هزار نفر از اقشار کم درآمد با اعطای وام زمینه اشتغال فراهم شود، اما این موضوع محقق نشد. فراهم کردن اشتغال برای اقشار کم درآمد و همچنین زنان سرپرست خانوار برای ما اهمیت زیادی دارد که اگر این کار را به موقع انجام دهیم و همچنین نظارت درستی بر روی آن صورت گیرد، تمام مشکلات برای ایجاد شغل حل خواهد شد.

انتهای پیام/

صحبت‌های مقیمی در همایش معرفی و استقرار سامانه دادور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار