ژانگ شیانگچن، نماینده چین در سازمان تجارت جهانی روز دوشنبه اتهامات آمریکا در مورد انتقال فناوری در سازمان تجارت جهانی را بی‌پایه و اساس خواند و آن را رد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری شین‌هوا، ژانگ شیانگچن، نماینده چین در سازمان تجارت جهانی روز دوشنبه اتهامات آمریکا مبنی بر اینکه چین از سرمایه‌گذاری مشترک به منظور انتقال فناوری، سوء استفاده کرده است را رد کرد.

وی گفت: «آمریکا خود یکی از ذی‌نفع‌های اصلی انتقال فناوری است.»

ژانگ در واکنش به ادعای آمریکا مبنی بر اینکه سیاست چین باعث شده شرایط حقوقی برای بازیگران اقتصادی این کشور فراهم شود تا به ناچار شرکت‌های خارجی فناوری را به چین منتقل کنند، این موضوع را مطرح کرد.

وی افزود: «انتقال فناوری از شرکت‌های آمریکایی به چین یک اقدام تجاری عادی محسوب می‌شود و این اقدام بر اساس توافق دو جانبه میان تاجران دو کشور صورت می‌گیرد و چنین اقداماتی بر اساس خواست خود شرکت‌ها است.»

نماینده چین در سازمان تجارت جهانی همچنین تاکید کرد: «اصول ملاحظات تجاری، آزادی قرارداد و رقابت در بازار به صورت کامل در این تبادلات مدنظر قرار گرفته است.»

این دیپلمات چینی همچنین خاطرنشان کرد آمریکا بزرگ‌ترین ذینفع انتقال فناوری است و چین به عنوان یک کشور در حال توسعه، یکی از مقاصد اصلی صادرات فناوری آمریکا محسوب می‌شود.

در ماه آوریل امسال، دولت ترامپ تعرفه‌هایی را بر فهرستی از کالا‌های چینی به ارزش ۵۰ میلیارد دلار آمریکا اعمال کرد.

انتهای پیام/

رد اتهامات آمریکا در مورد انتقال فناوری توسط چین

برچسب ها: چین ، آمریکا ، اقتصاد جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار