رئیس‌جمهور آمریکا در توییتی اعلام کرد مقام ارشد کره شمالی که مسئول مذاکرات دو کره است، برای گفتگو درباره دیدار احتمالی میان ترامپ و کیم جونگ-اون عازم نیویورک شده است.

مقام ارشد کره شمالی عازم نیویورک شده استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از واشنگتن فربی بیکن، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، امروز (سه شنبه) با انتشار پیامی در صفحه توییتر خود، اعلام کرد کیم یونگ-چول، مقام ارشد کره شمالی که مسئول مذاکرات دو کره است، برای گفتگو درباره دیدار احتمالی میان ترامپ و کیم جونگ-اون، رهبر کره شمالی عازم نیویورک شده است.

ترامپ در این توییت نوشت: ما تیم خیلی خوبی را برای مذاکرات با کره شمالی گرد هم آورده ایم. در حال حاضر، نشست هایی درباره دیدار بلندپایه [میان ترامپ و کیم جونگ-اون] در حال برگزاری است. کیم یونگ چول، نایب رئیس [کمیته مرکزی حزب حاکم] کره ‌شمالی در راه نیویورک است. پاسخی قابل اعتماد به نامه من. از شما متشکرم.

کیم یونگ-چول رئیس سابق سرویس اطلاعاتی اصلی کره شمالی -موسوم به «دفتر عمومی شناسایی» (the General Reconnaissance Bureau)- که بر مذاکرات دو کره نظارت دارد، از سوی آمریکا و کره جنوبی (به سبب نقش وی در برنامه های تسلیحات هسته ای کره شمالی و آنچه واشنگتن و سئول اقدامات تحریک آمیز پیونگ یانگ در شبه جزیره کره می نامند)، سال ها تحت تحریم بوده است. مشاور ارشد کیم جونگ-اون امروز در فرودگاه پکن، پایتخت چین، مشاهده شده بود و پس از آن بود که ترامپ در توییتی تایید کرد وی راهی آمریکاست.
انتهای پیام/

توییت ترامپ درباره سفر مشاور ارشد رهبر کره شمالی به نیویورک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار