یکی از افرادی که بالاترین نشان افتخار ارتش کره جنوبی را دریافت کرده است، گفت به موفقیت دیدار احتمالی رئیس‌جمهور آمریکا و رهبر کره شمالی چندان امیدی ندارد.

ابراز تردید قهرمان جنگ «کره جنوبی» درباره موفقیت نشست میان ترامپ و کیم جونگ-اونبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی فرانس 24، چوی دوک-سو 91 ساله که در کره جنوبی به عنوان یک «قهرمان جنگ» شناخته می شود، درباره موفقیت دیدار احتمالی میان دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ-اون، رهبر کره شمالی، ابراز تردید کرد. چوی دوک-سو که یکی از پنج نفر در قید حیاتی است که بالاترین نشان افتخار نظامی ارتش کره جنوبی را دریافت کرده، به دلیل حضور در میدان جنگ به خوبی می داند شکست احتمالی گفتگوهای صلح میان آمریکا و کره شمالی چه پیامدهایی به دنبال خواهد داشت. وی همچنین اعلام کرد امید چندانی ندارد که این دیدار با نتایج موفقیت آمیزی در آینده نزدیک همراه باشد.

این قهرمان نظامی کره جنوبی که در حال حاضر در آپارتمانی در اینچئون واقع در غرب سئول، پایتخت این کشور زندگی می کند، در گفتگو با خبرگزاری فرانسه، اظهار کرد: «من از هر جنگی متنفرم».

چوی دوک-سو 91 ساله این اظهارات را پیش از اقدام ترامپ در لغو دیدار سران آمریکا و کره شمالی بیان کرده بود. وی با اعلام اینکه از گفتگوی احتمالی میان ترامپ و کیم جونگ-اون استقبال می کند، درباره اقدامات برخی اعضای جنگ‌‌‌‌طلب دولت آمریکا –به ویژه جان بولتون، مشاور امنیت ملی ترامپ که به اتخاذ رویکرد جنگ‌طلبانه در قبال کره شمالی شهرت دارد– ابراز نگرانی کرد. اوایل ماه جاری میلادی بولتون و مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، اعلام کردند این کشور می تواند در قبال پیونگ یانگ رویکردی مشابه سیاست پیاده شده در قبال معمر قذافی، دیکتاتور سابق لیبی، را اتخاذ کند. این در حالی است که قذافی چند سال پس از توقف برنامه های تسلیحاتی لیبی به دست شورشیان تحت حمایت آمریکا کشته شد.
انتهای پیام/

اظهارات قهرمان جنگ کره جنوبی درباره چشم‌انداز دیدار سران واشنگتن و پیونگ‌یانگ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار