اعرابی گفت: ۳۰۹ نفر در کلاردشت به دلیل بیماری گوارشی خفیف به مراکز درمانی مراجعه کردند و پس از درمان مرخص شدند.

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محسن اعرابی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران در خصوص آخرین وضعیت از وقوع بیماری گوارشی در کلاردشت با بیان اینکه از ساعت ۲۱روز یکشنبه ۶ خرداد ۹۷، تعدادی از شهروندان کلاردشتی با علائم بیماری گوارشی خفیف به بيمارستان حضرت قائم (عج) اين شهرستان مراجعه کردند، افزود : تا صبح امروز سه شنبه ۸ خرداد ۹۷ کل آمار مراجعين ۳۰۹ نفر بوده که از اين تعداد ۳۰۴ نفر به صورت سرپایی درمان و ترخیص شدند و ۵ نفر نیز پس از بستری و انجام اقدامات درمانی لازم شب گذشته ترخیص شدند.

رئیس مرکز بهداشت استان با اشاره به بارندگی های شدید در روزهای اخیر در منطقه کلاردشت گفت : اکیپ های سازمان های آب و فاضلاب شهری و روستايی در منطقه مستقر شدند و اصلاحات لازم را برای ايمنی آب آشاميدنی انجام دادند و شبکه تحت پوشش اين دو شرکت در حال حاضر در وضعيت مطلوبی به سر می‌برد.

آزمایش کلر سنجی در  سیستم شبکه آبرسانی کلاردشت

اعرابی با بیان اینکه کلر سنجی در سیستم شبکه آبرسانی این شهرستان به صورت کامل در حال انجام است، اظهار کرد: پس از دریافت گزارش های اوليه، تيم مرکز عمليات بحران دانشگاه علوم پزشکی مازندران در منطقه حاضر شده و پس از انجام اقدامات لازم جهت بررسی علل وقوع اين وضعيت، از بيماران و منابع آب آشاميدنی شهرستان كلاردشت نمونه گيری‌های مورد نياز دريافت شد و ﺟﻬﺖ اﻧﺠﺎم ﺑﺮرسیﻫﺎی آزﻣﺎﻳﺸﮕﺎهی به آزمایشگاه مرجع در تهران ارسال شد.

ویروس‌عامل ابتلای کلاردشتی‌ها به مشکلات گوارشی

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه تظاهر بیماری در بیماران مراجعه کننده به صورت بیماری گوارشی با علائم خفيف بوده علل ويروسی را يکي از دلايل قوی اين وضعيت دانست و تصريح کرد: به محض دريافت نتايج آزمايشگاهی از مرکز تهران اطلاع رسانی لازم را انجام خواهيم داد.

اعرابی با تاکید بر رعایت بهداشت فردی برای پیشگیری از بیماری‌ها بیان کرد: شست و شوی دست ها با آب و مایع ضد عفونی کننده پس از اجابت مزاج و قبل از غذا خوردن در پیشگيری بسياری از بيماری‌ها موثر است. وی همچنين بر شستن و ضدعفونی کردن سبزيجات و ميوه های تازه تاکيد کرد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار