وزارت بهداشت در هفته ای که گذشت

وزارت بهداشت در هفته گذشته درگیر بررسی پرونده فوت بیماران دیالیزی اهواز بود که با بررسی های لازم، علت فوت عفونت روده ای اعلام شد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  وزارت بهداشت در هفته گذشته تیم ویژه ای برای بررسی علت فوت بیماران دیالیزی در بیمارستان سینا کارون، به خوزستان اعزام کرد.

وزارت بهداشت در هفته ای که گذشت

فوت چهار بیمار دیالیزی به علت عفونت روده ای

حسينی نژاد رییس بیمارستان سینا کارون گفت:روز دوشنبه چهار مردادماه ،٥٠ بیمار دياليز شده با حال عمومی مناسب مرخص شدند که روز سه شنبه ،٥ نفر از آنها با علائم تب ،تهوع ،استفراغ و اسهال خونی به اورژانس اين بيمارستان مراجعه كردند.

حسينی نژاد افزود:مراجعه كنندگان تحت درمان قرار گرفته اما به علت وجود نقص ايمنی شديد، سه نفر از آنها به تناوب در روزهای چهارشنبه،پنجشنبه و جمعه فوت می کنند. با وجود فصل گرما، علت مرگ عفونت هاى روده اى تشخيص داده شده است .

 آخرین جزئیات مرگ مشکوک بیماران دیالیزی/ بيماران از نقص ايمنی شديد رنج می بردند

مدیر کل نظارت و اعتباربخشی وزارت بهداشت اظهار داشت: عفونت گوارشی در افراد با وضعیت ایمنی مناسب و سلامت عمومی مساعد منجر به مرگ نمی شود اما با توجه به اینکه متاسفانه این چهار تن از بیماری زمینه ای پیشرفته و نقص ایمنی جدی و بسیار شدید رنج می بردند، این عوامل زمینه ای منجر به فوت ناشی از ابتلا به عفونت گوارشی و اسهال عفونی شده است.

تعاملات مشترک وزارت بهداشت و نظام پرستاری از سر گرفته شد

آدابی رئیس سازمان نظام پرستاری با اظهار خوشنودی از آغاز تعاملات مشترک وزارت بهداشت و این سازمان پس از 8 ماه وقفه افزود: طی جلسه چندساعته که دیروز با حضور وزیر بهداشت و معاونان وی برای حل مشکلات نظام پرستاری برگزار شد، افزایش جاذبه ها و امنیت شغلی برای اشتغال پرستاران بیکار در زمره اولویت‌ها قرار گرفت. 

وی با بیان نحوه ارتقا جاذبه‌های شغلی به ویژه برای بیش از 40 هزار پرستار بیکار و بلاتکلیف تاکید کرد: افزایش قابل توجه درآمد ها به منظور کاهش نسبی اختلاف طبقاتی پزشک و پرستار یکی از مهمترین این جاذبه‌ها است که هم شامل پرستاران شاغل و هم بیکار می‌شود.

جزييات شستشوی مرغ ها در سرويس بهداشتی/متخلفان دستگاه شدند

 محمد باقر برایی‌نژاد مدیر کل دامپزشکی استان تهران درباره تصاویر منتشر شده از مرغ‌های قطعه بندی شده در مجاورت سرویس بهداشتی در فضای مجازی، اظهارداشت: این تصاویر مربوط به رستوران میان راهی و یا مرکز عرضه فراورده‌های دامی نیست؛ بلکه متعلق به یک گلخانه متروکه در شهرستان ری بوده که بر اساس گزارشات مردمی و با همکاری خوب دستگاه قضایی و نیروی انتظامی توسط دامپزشکی شهرستان ری ضبط و معدوم شده است.

وی ادامه داد: وزن محموله هزار و 660 کیلوگرم بوده که بصورت غیربهداشتی توسط افراد سودجو انجماد زدایی و قطعه بندی می‌شد که در این رابطه دو نفر از متخلفان دستگیر و به مقامات قضایی تحویل داده شدند.

 30 مرکز درمانی پلمپ شد/ ارجاع 300 تخلف حوزه درمان به تعزیرات حکومتی

رضا پایداری ، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران جوان؛با اشاره به برخورد قاطعانه با همه متخلفان حوزه درمان ، اظهار داشت:  بازرسی ها و رصد جدی تر بر نحوه عملکرد مراکز درمانی اعم از عمومی و خصوصی، طی 4 ماه اخیر افزایش یافته است.

وی در ادامه افزود: پرونده  30 مرکز متخلف به منظور پیگرد قانونی تحویل سازمان تعزیرات حکومتی شد که در نتیجه همه آنها پلمپ شدند.

 مرگ سالانه 22 هزار کودک درکشور

معاون بهداشت وزارت بهداشت از مرگ سالانه ٢٢ هزار كودک در كشور خبر داد و افزود: در سال ٩٣ هزار مرگ در افراد با سن ٣٠ تا ٧٠ سال، ٥٥ هزار مرگ در افراد زير ٥٠ سال و ٢٢ هزار مرگ در كودكان گزارش شده است كه مى توان به كمک تغذيه با شير مادر در كاهش عوامل خطر بيولوژيك مرگ و مير گامى موثر برداشت.

 بهره‌برداری از اولین مراکز تخصصی درمان سکته قلبی و مغزی در قم

محمد آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به بازدید امروز خود از مراکز بیمارستانی استان قم بیان کرد: در مجموع 5 پروژه بیمارستانی جدیدالتاسیس در قم مورد بازدید قرار گرفت که تا پایان
این دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

وی عنوان کرد: این 5 پروژه حدود هزار تختخواب به ظرفیت تخت‌های بیمارستان قم اضافه می‌کند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار